skip to Main Content
سرمایه‌گذاری عظیم خودروسازان و کشورها در خودروهای الکتریکی
اقتصاد زمین کیوسک

سرمایه‌گذاری عظیم خودروسازان و کشورها در خودروهای الکتریکی

با گرم‌تر شدن زمین به دلیل تولید گازهای گلخانه‌ای، آلودگی هوا و هزینه‌های سنگین مصرف سوخت‌های فسیلی بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و کشورها به سمت ساخت و استفاده از خودروهای الکتریکی روی آورده‌اند.

چین اعلام کرده قصد دارد با یک زمان‌بندی مشخص در سال‌های آینده فروش خودروهایی را که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند به طور کامل ممنوع کند. چین با ۲۸میلیون خودرویی که سال قبل در این کشور به فروش رفت بزرگترین بازار خودروی جهان است.

در همین حال کارخانه مرسدس بنز هم اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ خط تولیدش را به نحوی تغییر خواهد دارد که خودروهای الکتریکی یا هیبریدی تولید کنند و تا آن زمان حداقل ۵۰مدل از این نوع خودروها را ارائه خواهد کرد. ضمن اینکه شرکت‌های زیرمجموعه دایملر به طور کامل خودروهای الکتریکی تولید خواهند کرد.

فولکس واگن یکی دیگر از شرکت‌های صنعت خودرو هم اعلام کرده ۸۴ میلیارد دلار برای تولید ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آنها اوایل امسال اعلام کرده بودند ۱۰میلیارد دلار برای ساخت این نوع خودروها سرمایه‌گذاری می‌کنند اما حالا اعلام کرده‌اند این رقم به ۸۴میلیارد دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰۰ مدل خودروی الکتریکی ارائه کنند.

اشتیاق خودروسازان به ساخت خودروهای الکتریکی شاید برای محیط زیست خبر خوبی باشد اما هنوز تردیدهای زیادی درباره امکان این میزان نیروی الکتریکی و توان شبکه‌های برق برای شارژ باتری این تعداد خودرو وجود دارد. همچنین میزان لیتیوم موجود در جهان برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی هم از دیگر محدودیت‌های بحث‌برانگیز در این‌باره است.

همچنین بخوانید:  تخصیص ناعادلانه بودجه به نفع صنایع پرنفوذ
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗