skip to Main Content
جمع‌آوری زباله در آمل به بحران تبدیل شده است
جامعه زمین کیوسک

جمع‌آوری زباله در آمل به بحران تبدیل شده است

مرکز دفن زباله آمل از هشتم شهریور ماه به دستور دادستان برای دفن زباله بسته شده است. از این روز، زباله هفت شهر و ۶۲ روستا به اضافه زباله شهر آمل که قریب به ۴۰۰ تن در روز می‌شود وضعیت نامشخصی دارد.

محمد للهی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آمل گفته مقداری از زباله‌ها به شهرهای دیگر فرستاده می‌شوند و مقداری هم در گوشه و کنار روستاها سوزانده می‌شوند.

مرکز عمارت در محور هراز، مرکز دفن زباله شهرها و روستاهای مرکزی استان مازندران به ویژه شهرستان آمل است در نزدیکی سد در حال ساخت هراز قرار دارد. شیرابه‌های این محل به رودخانه و بسترهای زیرزمینی نفوذ کرده است. با بحرانی شدن شرایط، دادستان آمل از دفن زباله در مرکز عمارت جلوگیری کرد.

شهرداری آمل اعلام کرده از امشب (۱۵شهریور) نمی‌تواند زباله‌ها را جمع‌آوری کند. سازمان اوقاف هم با اهدای یک زمین برای ساخت کارخانه زباله‌سوز در این منطقه مخالفت کرده است.

تولید پسماند در ایران سه برابر استانداردهای جهانی است و مشکل دفن و مدیریت آن گریبان همه شهرهای کشور را گرفته است. همین امروز قائم مقام سرپرست شهردار کرج با اعلام اینکه زباله‌های کرج در حلقه دره جمع‌آوری می‌شود گفته شیرابه های این مرکز به یک بمب میکروبی تبدیل شده است. شیرابه‌های مرکز دفن زباله تهران هم وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که با آن مزارع جنوب تهران را آبیاری می‌کنند.

همچنین بخوانید:  بیرون آمدن شهر ۳۵۰۰ ساله از زیر آب سد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗