skip to Main Content
مرگ دو کارگر بر اثر گرما در خوزستان
جامعه کیوسک

مرگ دو کارگر بر اثر گرما در خوزستان

گرمازدگی در دو هفته اخیر، جان دو کارگر را در استان خوزستان گرفته است. در آخرین مورد، یک کارگر ۵۵ ساله کارخانه آلومینیوم‌سازی مسجدسلیمان در ساعت چهار بعد از ظهر شنبه هفته جاری در هنگام کارکردن در اوج گرما به علت توقف عملکرد قلب و ریه جان خود را از دست داد.

پیش از آن نیز یک کارگر ۳۱ ساله در ساعت چهار بعد از ظهر ۱۹ تیر ماه بر اثر گرمازدگی در محل کوره‌های آجرپزی در کوت عبدالله شهرستان کارون فوت کرد.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ارتباط با مرگ کارگر کارخانه آلومینیوم‌سازی بر اثر گرمازدگی گفته کارگاه عمرانی شرکت آلومینیوم‌سازی مسجد سلیمان استانداردهای لازم طب کار و حفاظت فردی را ندارد و زمان کاری ادارات و شرکت‌های تولیدی تا ساعت ۱۳ باید رعایت شود.

در حالیکه در هفته‌های اخیر ساعت کار ادارات و دفا‌تر خوزستان در روزهای بسیار گرم، براساس بخشنامه استانداری تا ساعت یک ظهر کاهش پیدا کرد؛ کارگران که نسبت به کارمندان دولت در شرایط سخت‌تری مشغول به کار هستند، مشمول این کاهش زمان کار نشدند. مرگ هر دو این کارگران ساعت چهار بعد از ظهر رخ داده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان پیش از این خواسته بود تعطیلی کارگران در شرایطی که دمای هوا در استان بالاست، در شورای سلامت مطرح شود. آقایار حسینی گفته بود با توجه به اینکه فعالیت و کار کارگران در دمای بالا سلامت آنان را به خطر می‌اندازد، لازم است موضوع تعطیل کردن کارگران در دمای بالا در شورای سلامت استان مطرح شود.

ماه گذشته هم در پالایشگاه آبادان به علت «گرمای شدید هوا» انفجار رخ داد که باعث زخمی‌شدن ۶کارگر شد. دمای هوای مناطق جنوبی ایران گاهی به بالاتر از ۵۰درجه سانتیگراد می‌رسد.

همچنین بخوانید:  قدیمی‌های مجلس بالاخره استراحت می‌کنند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗