skip to Main Content
شرایط ایمنی معدن یورت برای شروع به کار فراهم نیست
جامعه کیوسک

شرایط ایمنی معدن یورت برای شروع به کار فراهم نیست

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفته بیش از ۴۰ تا ۶۰کارگر برای انجام عملیات خاکبرداری به معدن یورت آزاد شهر بازگشته‌اند و این به معنای آغاز فعالیت معدن یورت نیست چراکه هنوز شرایط ایمنی این معدن فراهم نشده است.

علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه باید برای جلوگیری از خطرریزش آوار اقدامات مهندسی جدی درمعدن یورت انجام شود، اضافه کرده برای آغاز به کار فعالیت معدن یورت نمی توان هیچ زمان دقیقی را اعلام کرد.

او همچنین گفته هفته گذشته به اداره صنعت، معدن و تجارت درباره ارسال‌نکردن گزارش تحقیق و تفحص از چرایی این حادثه به مجلس تذکر داده است. هرچند گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون صنایع و معادن درمجلس قرائت شده، اما وزارت صنعت گزارش اختصاصی خود در این‌باره را به مجلس ارسال نکرده است.

به گفته این نماینده مجلس با اینکه معوقات تمامی جانباختگان حادثه معدن یورت درحال پرداخت است اما برای کارگران دیگر در بحث دریافت بیمه بیکاری معوقاتی وجود دارد که باید پرداخت‌ها دراسرع وقت انجام شود.

با وجود گزارش‌هایی که از حادثه معدن یورت تهیه شده هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است و وزارت صنایع و معادن و وزارت کار درباره علت حادثه حرف‌های متناقضی زده‌اند. پیشتر وزیر کار هم از تعطیلی حداقل ۶ماهه این معدن خبر داده بود اما کمی بعد صحبت از شروع به کار تونل‌های بدون مشکل این معدن به میان آمد.

همچنین بخوانید:  تركيب خاويار و كله پاچه در اركستر سمفونيك ملي ايران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗