skip to Main Content
معدن یورت روز شنبه بازگشایی می‌شود
اقتصاد جامعه

معدن یورت روز شنبه بازگشایی می‌شود

در حالیکه وزیر کار از تعطیلی 6 ماهه معدن زمستان یورت خبر داده بود، اکنون و در شرایطی که آواربرداری معدن هنوز در جریان است و کمیته حقیقت یاب گزارش خود را منتشر نکرده است، مسئولان تصمیم به بازگشایی معدن گرفته اند.

با گذشت ۴۳ روز از انفجار در معدن یورت که منجر به کشته شدن ۴۳ کارگر شد و در حالی که گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مورد این فاجعه هنوز منتشر نشده است، خبرها حکایت از بازگشایی این معدن دارد. رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از بازگشایی تونل‌های به گفته وی «بدون مشکل» معدن زمستان یورت خبر داده و گفته است «نمی‌توانیم معادن استان را تعطیل کنیم اما کنترل و نظارت را بیشتر می‌کنیم که حوادث مشابه در گلستان تکرار نشود».

قوانلو در پاسخ به این سؤال که آیا زمستان یورت ایمنی لازم در شرایط فعلی را دارد، گفت: «حوادث ناشی از شرایط کار و اصلاح آن را ما می‌توانیم مدیریت و نظارت کنیم اما حوادث ناشی از خطای انسانی و متصاعد شدن گاز ناگهانی دست تیم نظارتی نیست». وی افزوده «در بازدید هفته گذشته کارشناسان اعلام کردند تونل دو و سه و یک A مشکل ایمنی نداشتند و تنها به جهت اینکه دوباره اتفاقی رخ ندهد، تعطیل‌شده بودند. در روزهای اخیر بازدید مجدد انجام‌شده و اگر مشکلی وجود داشته باشد صورت‌جلسه می‌شود تا پیمانکار به رفع نقص آن‌ها اقدام کند».

این مقام استانی هیچ اشاره ای به برکناری پیمانکار معدن نکرده و از صحبت های او به نظر می رسد، پیمانکار پیشین معدن یورت قرار است به کار خود ادامه دهد. قوانلو همچنین در مورد وضعیت بیمه کارگران معدن آزادشهر گفته است «برخی از کارگران شرایط دریافت بیمه بیکاری ندارند و با تعطیلی معدن زمستان یورت بیکار شده‌اند».

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز این خبر را تایید کرده و گفته «اگر مشکلی پیش نیاید از روز شنبه آینده معدن بازگشایی می‌شود». سعید مازندرانی از برگزاری جلسه‌ای در روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد خبر داده که در آن مدیرعامل شرکت البرز شرقی، نمایندگان کارگران معدن زمستان یورت و ملچ آرام، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اطلاعات برگزار شد. وی هدف از برگزاری این جلسه را «ایجاد تفاهم بین کارگران و کارفرما» عنوان کرده است.

همچنین بخوانید:  با تجمع معدنچیان معترض کرمانی برخورد شد

علی ربیعی، وزیر کار، پیش از این از تعطیلی ۶ ماهه معدن یورت خبر داده بود.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗