skip to Main Content
تولید زباله در تهران ۱۰برابر استاندارد جهانی است
جامعه زمین کیوسک

تولید زباله در تهران ۱۰برابر استاندارد جهانی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در تهران هم اکنون ۱۰ برابر استاندارد جهانی زباله تولید می‌شود، گفته قوانین نادرست و آسان‌گیرانه به تولید نخاله در شهرها دامن زده است.

به معصومه ابتکار امروزه نگرش‌ها به مدیریت پسماند تغییر کرده و جایی برای تفکر دور انداختن زباله‌ها وجود ندارد. ضمن اینکه درحال حاضر فاجعه پسماند در دنیا تبدیل به یک بحران جهانی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه آلودگی صوتی، آلودگی امواج و آلودگی نوری امروز در کلانشهرهای ایران سلامت مردم را به خطر انداخته است، گفته دولت‌ به تنهایی از پس طرح‌هایی همچون طرح فاضلاب و طرح کاهش آلودگی هوا برنخواهد آمد و نیازمند همکاری جدی مدیریت شهری است.

زباله در تهران به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. بر اساس آمار شهرداری روزانه بیش از ۷هزار تن زباله در پایتخت جمع‌آوری می‌شود که از مبدا تفکیک نشده‌اند و شهرداری هم امکاناتی برای جمع‌آوری تفکیک‌شده زباله‌ها به شهروندان ارائه نمی‌کند. این موضوع باعث رونق زباله‌گردی شده که به بهای ناچیزی زباله‌ها را به بالادستی‌ها می‌فروشند و آنها سود سرشاری از آن می‌کنند. رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسون خدمات شهری شورای شهر تهران این نابسامانی را به دلیل وجود مافیای زباله و «وجود رانت زباله در شهرداری تهران» می‌داند.

همچنین بخوانید:  انتخاب چمران به عنوان رییس شورای شهر تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗