skip to Main Content
ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال از سال آینده
جامعه زمین کیوسک

ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال از سال آینده

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرده از سال آینده از جنگل‌های شمال کشور به مدت پنج تا ۱۰ سال بهره‌برداریی صورت نمی‌گیرد.

به گفته خداکرم جلالی این طرح تا پایان امسال به طور کامل اجرایی می‌شود به‌گونه‌ای که در هر ماه بخشی از بهره‌برداری متوقف خواهد شد و از سال آینده هیچ‌گونه بهره‌ برداری صورت نخواهد گرفت.

او مدعی شده طرح‌های جنگل‌داری و بهره‌برداری از آن در سال‌های دولت یازدهم تنها مختص درختان افتاده، شکسته شده و آفت‌زده بود که از سال آینده حتی این درختان هم قطع نشده و مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرند.

به گفته او طرح‌های مربوط به برداشت چوب متوقف نمی‌شوند و در قالب برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم تا زراعت چوب تا ۷۵ هزار هکتار توسعه پیدا کند که امیدواریم با طرح‌های زراعت چوب کوپنی می‌توان نیاز کشور به چوب را تامین کند.

پیش از این نمایندگان مجلس بهره‌برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل‌های شمال کشور در برنامه ششم را ممنوع کرده بودند و با اینکه مجلس به دولت سه سال مهلت داده بود این برنامه از سال آینده اجرایی می‌شود. جنگل‌های ایران در سال‌های گذشته با جاده‌سازی و بهره‌برداری بیش‌ از حد دچار آسیب جدی شده است.

همچنین بخوانید:  آلودگی و فرسایش بی‌سابقه خاک ایران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗