skip to Main Content
اعتراض به واگذاری وظایف نظارتی تامین اجتماعی به کارفرمایان
جامعه کیوسک

اعتراض به واگذاری وظایف نظارتی تامین اجتماعی به کارفرمایان

کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های ایران از تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی میان سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز بر سر نحوه انجام بازرسی‌های بیمه‌ای، منعقد شده است، انتقاد کرد.

بر اساس این تفاهم نامه که در تاریخ  ۲۶ اردیبهشت منعقد شد، مسئولیت دریافت لیست بیمه‌ای کارگران و همچنین بازرسی از ۸۰ هزار کارگاه نانوایی مستقر در سراسر کشور به صنف کارفرمایان خباز محول شده است.

کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی اقدام  اخیر سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز را  یادآور تفاهم نامه مشابهی می‌داند که در سال ۸۳ میان صنف کارفرمایان خباز استان تهران و سازمان تامین اجتماعی منعقد شد و به موجب آن کارگاه‌های نانوایی‌ مستقر در سطح استان تهران از شمول بازرسی‌های دوره‌ای سازمان تامین اجتماعی معاف شدند. در این نامه همچنین این اقدام سازمان تامین اجتماعی به منزله دور زدن و نادیده گرفتن قانون توصیف شده است.

کارگران اغلب از رعایت‌نشدن موارد قانون کار در کارگاه‌ها گلایه دارند و اغلب حق بیمه و حقوق آنها یا پرداخت نمی‌شود و یا با دیرکرد همراه است. بر همین اساس نظارت صنف کارفرمایان بر کارگاه‌ها می‌تواند بر مشکلات کاری کارگران بیافزاید.

همچنین بخوانید:  وضعیت زنان ایران به روایت «مجمع جهانی اقتصاد»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗