skip to Main Content
دستور پرداخت دیه ۲۱۰میلیون تومانی به بازماندگان یورت
جامعه کیوسک

دستور پرداخت دیه ۲۱۰میلیون تومانی به بازماندگان یورت

رئیس بیمه مرکزی گفته به شرکت بیمه آسیا دستور داده تا سقف بیمه‌نامه را که معادل دیه ۴۰ نفر از کارگران معدن زمستان یورت است به خانواده بازماندگان کارگران فوت شده در معدن بپردازد.

گویا شرکت بیمه آسیا پیشتر اعلام کرده بود به بازماندگان کشته‌شدگان معدن یورت تا سقف ۱۷میلیون تومان دیه پرداخت خواهد کرد اما رئیس بیمه مرکزی گفته مسئولیت شرکت در مورد معدنچیان تا سقف ۴۰ نفر هر کدام به ازای یک دیه کامل که در حال حاضر ۲۱۰ میلیون است بیمه شده و لذا برای ۴۰ نفر هر کدام ۲۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گفته عبدالناصر همتی تما هشت میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان مبلغ دیه را بیمه آسیا پرداخت خواهد کرد و برای آن سه نفری که مازاد ۴۰ نفر بودند هم «یک فکری هم می‌کنند و در آن رابطه مشکلی نیست.»

پیشتر گفته شده بود کارفرمای معدن یورت فقط برای پنج یا شش نفر بیمه مسئولیت خریداری کرده بود اما رئیس بیمه مرکزی می‌گوید تعهدات بیمه‌نامه معدن تا سقف ۴۰ نفر است و البته باید حداقل به تعداد کارگرانی که در آنجا کار می‌کردند بیمه‌نامه صادر می‌شد که آن حدود ۲۰۰ نفر بود.

علت انفجار معدن یورت هنوز به درستی مشخص نشده اما در این بین نبود آمار دقیق از کارگرانی که مشغول کار بودند، و پرداخت‌نشدن حقوق آنها نشان از بی‌توجهی کارفرما و ضعف نظارت بر محیط کار از طرف وزارت کار دارد.

همچنین بخوانید:  آیا حاضرید برای نجات زمین از بچه‌دار شدن صرف‌نظر کنید؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗