skip to Main Content
معدن یورت هیچ‌کدام از استانداردهای لازم را نداشته
جامعه کیوسک

معدن یورت هیچ‌کدام از استانداردهای لازم را نداشته

دبیر اتحادیه صادرکنندگان محصولات معدنی گفته معادن زغال‌سنگ باید فاکتورهای زیادی برای دریافت تاییدیه استاندارد داشته باشند که می‌توان گفت معدن آزادشهر تقریبا هیچ یک از اینها را نداشته است.

به گفته کامران وکیل معدن در کنار تونل‌های موازی در فضای تونل معمولا قسمت‌هایی به عنوان گالری ایجاد می‌کنند تا تهویه هوا و فرآیندهای پرخطری مانند تعمیر ماشین‌آلات و استارت لوکوموتیوها که می‌تواند به خاطر فضای آغشته به گاز معادن زغال سنگ باعث بروز حادثه‌هایی از این دست شود، در آن محل صورت گیرد.

به گفته وکیل معدن حادثه دیده زمستان یورت آزادشهر هیچ یک از این استانداردها را نداشت و پیمانکار فقط با ایجاد یک تونل قدیمی تجهیز نشده و فاقد استانداردهای لازم، کارگران را با کلنگ و چراغ قوه به داخل می‌فرستاد.

او همچنین این را هم اضافه کرده که این معدن متعلق به یکی از نهادهای حاکمیتی بود که چندان مورد سوال و جواب قرار نمی‌گرفت و استانداردهای سختگیرانه از آنها خواسته نشده است. آنها نیز معدن را فقط با هدف استحصال مواد معدنی به یک پیمانکار سپردند و پیمانکار ممکن است برای صرفه اقتصادی به موضوعات ایمنی بی‌توجهی کند و حتی حقوق کارگران خود را پرداخت نکند تا حاشیه سود را بالا ببرد.

بعد از وقوع این حادثه وزیر صنعت و معدن تلاش کرد وقوع این حادثه را به یک خطای انسانی و باتری به باتری‌کردن در داخل معدن تقلیل دهد که با صحبت‌های کامران وکیل مشخص می‌شود کارفرما موظف بوده گالری امنی برای تعمیرات ایجاد کند که برای سود بیشتر این کار را نکرده است. این در حالی است که کارگران این معدن نه تنها دستمزد خود را با دیرکردهای چندماهه دریافت می‌کردند بلکه حتی به درستی هم بیمه نمی‌شدند.

همچنین بخوانید:  آوار مرگ روی حقوق کارگران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗