skip to Main Content
افزایش ۱/۵ برابری دمای ایران نسبت به متوسط جهانی
زمین کیوسک

افزایش ۱/۵ برابری دمای ایران نسبت به متوسط جهانی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست  کشور گفته دمای جهان از ۱۷۵۰ میلادی تاکنون ۱/۱ درجه بیشتر شده اما دمای ایران ۱/۸ درجه افزایش یافته که ۱/۵ برابر متوسط افزایش دمای جهان است.

به گفته مجید شفیع‌پور ایران یکی از ۱۰ کشور انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای و یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها در غرب آسیا بر اثر تغییرات اقلیمی است. تغییر اقلیم بر روی مسائل بهداشتی و منابع آبی تاثیر منفی می‌گذارد. ایران بر اساس توافقنامه پاریس موظف است از حجم تولید گازهای گلخانه‌ای بکاهد.

با وجود هشدارهایی که کارشناسان از ده‌ها سال پیش درباره وضعیت بحرانی محیط زیست در ایران اعلام کرده‌اند فقط چندسالی است که دولت‌های ایران به اهمیت این موضوع پی برده‌اند. هرچند تاامروز با وجود شعارهای فراوان همچنان اقدام عملی موثری در زمینه بهبود شرایط زیست‌محیطی انجام نشده است.

بحران کمبود آب، گسترش بیابان‌ها، خشک‌شدن تالاب‌ها، توفان‌های شن و هجوم ریزگردها به مناطق مسکونی، از بین‌رفتن پوشش گیاهی و در نهایت آلودگی هوا از مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی ایران است که قسمت عمده‌ای از آن به تغییرات اقلیمی و مدیریت ناکارآمد زیست‌محیطی مرتبط است.

همچنین بخوانید:  چرا باید درمورد گرمایش زمین صحبت کنیم؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗