skip to Main Content
خطر گسترش فقر با شیوع بیماری‌های غیرواگیردار
جامعه کیوسک

خطر گسترش فقر با شیوع بیماری‌های غیرواگیردار

معاون آموزشی وزیر بهداشت شیوع بیماری‌های غیرواگیردار می‌تواند به افزایش فقر در کشور بیانجامد. بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم و بیماری‌های انسدادی مزمن ریوی مهمترین بیماری‌های غیرواگیرند.

به گفته باقر لاریجانی این بیماری‌ها باعث می‌شوند تا خانواده‌ها هزینه زیاد و گاهی، کمرشکنی را برای کنترل و درمان بیماری‌های غیرواگیر خرج کنند و علاوه بر آن، ممکن است ابتلا به این گروه از بیماری‌ها موجب از دست دادن شغل و کاهش درآمد آنان شده و آنان را به سوی فقر بکشاند.

او همچنین گفته قشر فقیر جامعه به دلیل نداشتن بودجه کافی، سلامت خود را در اولویت قرار نمی‌دهند و بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های غیرواگیر قرار می‌گیرند.

بیماری‌های غیرواگیر، عامل اصلی مرگ و ناتوانی در تمامی کشورهای جهان از جمله ایران است. این در حالی است که بسیاری از مردم ایران بیمه ندارند و طرح بیمه سلامت دولت هم نتوانسته پوشش مناسبی برای بیماری‌های هزینه‌بر داشته باشد.

از طرفی نگاه وزارت بهداشت به سلامتی بیشتر به بخش خصوصی است چنانچه وزیر بهداشت پیشتر گفته رسوبات سوسیالیستی مانع توسعه بخش خصوصی است.

همچنین بخوانید:  اکران اعتراضی فروشنده مقابل سفارت آمریکا در انگلیس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗