skip to Main Content
۶ مطالبه کارگران از وزیر کار در سال جدید
جامعه کیوسک

۶ مطالبه کارگران از وزیر کار در سال جدید

شوراهای اسلامی کار استان تهران  در نامه‌ای به وزیر کار ۶ درخواست از جمله پس‌گرفتن لایحه اصلاح قانون کار را مطرح کرده‌اند.

در این نامه از علی ربیعی، وزیر کار خواسته شده لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد چرا که این لایحه به کارگران به عنوان شهروندان درجه دو نگاه می‌کند و چتر حمایتی از کارگران را کاهش می‌دهد.

آنها همچنین خواستار توقف فوری توسعه و گسترش مناطق آزاد و ویژه تجاری و صنعتی شده‌اند چرا که منجر به خروج بی‌شمار کارگران از حمایت‌های قانون اساسی و قانون کار خواهد شد. آنها همچنین خواستار محدودشدن قراردادهای موقت کار شده‌اند.

در این نامه همچنین خواسته شده سازمان تامین اجتماعی از دولت منفک به و به کارگران سپرده شود. به اعتقاد آنها همچنین امنیتی و قضایی کردن مطالبات و امور کارگری نه تنها به کاهش مشکلات کارگری نمی‌انجامد بلکه منجر به افزایش نارضایتی و تشدید تنش‌ها و چالش‌های کارگری می‌شود. آنها در پایان همچنین خواستار این شده‌اند این وزارتخانه به استقلال تشکلات کارگری احترام بگذارد.

سال گذشته بررسی لایحه اصلاح قانون کار به شدت مورد اعتراض تشکل‌های کارگری قرار گرفت. برخی رویکرد این لایحه را استبدادی دانسته‌اند. به اعتقاد برخی دیگر اصلاح قانون کار نتیجه‌ای جز فقر و فلاکت برای کارگران ندارد.

همچنین بخوانید:  گسترش مناطق آزاد بهانه‌ای برای حذف قانون کار
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗