skip to Main Content
قدیمی‌ترین آرشیو پوسترهای سیاسی در دسترس همگان
آخرین اعتصاب، ۱۹۱۲
سیاست فرهنگ کیوسک

قدیمی‌ترین آرشیو پوسترهای سیاسی در دسترس همگان

قدیمی‌ترین مجموعه بصری تاریخ‌ رادیکال، با بیش از ۲۰۰۰ پوستر که عمر برخی از آنها بالای صدسال است، در دسترس عموم قرار گرفت. مجموعه ژوزف ا. لبیدی کتابخانه دانشگاه میشیگان، این ماه اعلام کرد که پوسترهایش از جنبش‌های اجتماعی آنارشیستی، فمنسیتی، کارگری و غیره برای نخستین بار در اینترنت به طور آزاد در دسترس قرار می‌گیرند.

بیماری‌های و جنایات، ۱۹۱۲

جولی هرادا، از مسئولین این مجموعه می‌گوید «حفظ و نگهداری از این آثار برای ما کافی نیست، مردم هم باید آنها را ببینند.»

بیشترین بخش این مجموعه را پوسترهای آنارشیستی تشکیل می‌دهد. بنیان‌گذار مجموعه، ژوزف ا. لبیدی فعال سیاسی، آنارشیست، و نویسنده‌ است که در ۱۹۱۱ تصمیم گرفت آرشیوی از اعتراض‌های اجتماعی درست کند.

 تاج گلی برای روز کارگر ۱۸۹۵
تاج گلی برای روز کارگر ۱۸۹۵

هرادا در اینباره می‌گوید «او از اهمیت این آثار آگاه بود و دلش می‌خواست مردم از آنها استفاده کنند و یادبگیرند، ما هم این کار را ادامه داده‌ایم و با گردآوری و اشتراک مستنداتی که تاریخ از پایین را ثبت می‌کنند، در حال یافتن تکه‌های گم‌شده گذشته‌مان هستیم.»

بعضی از این پوسترها واقعا شگفت‌آورند: یک پوستر آنارشیستی از سال ۱۹۸۸ یادآور نقاشی رقص ماتیس است؛ در پوستر ۱۹۸۲ راهپیمایی عدالت و صلح نیویورک، پاهای ‌رنگارنگ مردمی را می‌بینیم که از یک کبوتر سفید بیرون زده‌است؛ یک پوستر تظاهرات ۱۹۹۶ در بوستون دست‌های مشت‌کرده را نشان می‌دهد که از آپارتمان‌ها بیرون زده و خواهان نظارت بر قیمت اجاره‌‌خانه‌هاست.

 

این مجموعه شامل طیف‌های گسترده سیاسی‌ست؛ از آنارشیست‌های فرانسوی که می‌گویند «بدتر از هیتلر، استالین، و فرانکو، بمب هسته‌ای‌ست»، تا کارگران صنعتی جهان که به کوکلس‌کلان‌ می‌تازند.

«پیک‌نیک بزرگ و اتحاد دوباره همه رادیکال‌های شهر شیکاگو»
آخرین اعتصاب، ۱۹۱۲
«در دنیای کار چی به چیه؟» کارگران صنعتی جهان، شیکاگو

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید:  ارزش خبری پرداخت دستمزد کارگران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗