skip to Main Content
به کما رفتن یک کارگر معدن و قطع دست کارگر برشکار
جامعه کیوسک

به کما رفتن یک کارگر معدن و قطع دست کارگر برشکار

امروز (دوشنبه دوم اسفند) کارگری که در معدن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان مشغول به کار بود بر اثر ریزش تونل حین حفاری آسیب دید و به کما رفت. حسین صادقی فرماندار منوجان در این رابطه گفته داستان تکراری ریزش تونل معادن کرومیت فاریاب بخش آسمینون که طی سال های گذشته بارها اتفاق افتاده و جوانان این سرزمین را به کام مرگ کشانده باز هم تکرار شد.

به گفته او به‌رغم هشدارهایی که به صاحب این معدن مبنی بر رعایت نکات ایمنی داده شده بود اما این معدنکار برای رسیدن به سود اقتصادی بیشتر یک بار دیگر جان یکی دیگر از جوانان منطقه را در معرض خطر قرار داد.

صبح دیروز هم  دست یک کارگر در حین کار با دستگاه برش قطع شد. یک کارگر ۲۹ ساله  که در یکی از  کارگاه های ریخته گری  محور جاده مخصوص مشغول کار بود، در حین کار با  دستگاه برش آهن دچار حادثه شد که طی این حادثه دست این کارگر از ناحیه بازو قطع شد.

گروهای امداد و نجات این کارگر مصدوم را به همراه عضو قطع شده سریعا  به بیمارستان تامین اجتماعی البرز  کرج منتقل می کنند که بلافاصله توسط تیم پزشکی شکی این بیمارستان عضو قطع شده این کارگر  پیوند زده می شود.

همچنین جمعی از اعضای تعاونی مسکن شش گانه کارگران شش واحد صنعتی، معدنی و خدماتی امروز (دوشنبه دوم اسفند) مقابل ساختمان وزارت راه وشهرسازی تجمع کردند. دو هزار خانوارشاغل در شش واحد پارس آرین، صنایع معادن، شرکت باریت، نیروی هوایی، بیمارستان پارس و شرکت توسعه صادارات معادن در سال ۶۹ با پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان  قطع زمینی را در منطقه سعادت آباد تهران برای ساخت مجتمع مسکونی خریداری کرده‌اند و پس از گذشت ۲۶ سال  اداره مسکن وشهر سازی به دلایل مختلفی  اجازه ساخت وساز به اعضای این تعاونی را نمی‌دهد.

همچنین بخوانید:  حصارکشی فضا در نظام غارتِ شهر

همچنین به دلیل پرداخت نشدن مطالبات رانندگان سرویس‌های حمل و نقل کارگران معدن زغال سنگ طزره، تردد روزانه کارگران این واحد معدنی امروز مختل شد. دلیل قطع  سرویس‌های رفت و برگشت کارگران معدن زغال سنگ طزره طولانی شدن معوقات رانندگان عنوان شده‌است. رانندگان از ابتدای پاییزتاکنون (نزدیک به پنج ماه) بابت جابجایی روزانه کارگران مزدی دریافت نکرده‌اند.

رانندگان ماشین‌های استیجاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه هم به ‌دلیل دریافت‌نکرده هفتماه دستمزد ،دست به اعتراض صنفی زدند. طبق قرار داد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی رانندگان را به همراه اجاره بهای خودرو ها پرداخت کند اما این هزینه‌ها پرداخت نشده است.

گروهی از کارگران شاغل در شرکت کشتی سازی بحر گستر هرمز در بندر عباس هم در اعتراض به دو ماه مطالبات مزدی معوقه در محوطه کارگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان می‌گویند در حال حاضر تا حدود ۷۰۰ کارگر از طریق شرکت  بحر گستر هرمز در پروژه‌های کشتی‌سازی در استان هرمزگان مشغول کارند اما در عین حال هنوز بابت دوماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗