skip to Main Content
سئوال از قالیباف درباره علت پرداخت‌نکردن بودجه آتش‌نشانی
جامعه کیوسک

سئوال از قالیباف درباره علت پرداخت‌نکردن بودجه آتش‌نشانی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفته از مجموع ۴۹۲ میلیارد تومان بودجه توسعه و ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی که از سال ۹۲ برای این سازمان تصویب شده کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. بر همین اساس رحمت‌الله حافظی اعلام کرده این موضوع را به شهردار تهران تذکر خواهد داد و در صورت ارائه‌نشدن پاسخ مناسب، طرح سوال از شهردار کلید خواهد خورد.

به گفته او ساختمان پلاسکو ۵۰ سال بعد از ساخته‌شدن پایان کار نداشته است. ضمن اینکه هزار و ۵۰۰ تن محصولات پارچه‌ای تولید شده یا در حال تولید در این ساختمان وجود داشته و بعد از وقوع حادثه، برای اطفای حریق از آب استفاده می‌شود و این حجم آب جذب الیاف موجود در ساختمان شده و وزن ساختمان سنگین می‌شود.

این عضو شورای شهر گفته آتش‌نشانان تکنولوژی لازم از جمله شلیک گازهای اطفاء‌کننده آتش به داخل ساختمان را در اختیار نداشتند.

پرداخت‌نشدن بودجه تجهیز سازمان آتش‌نشانی و بی‌توجهی به ایمنی ساختمان و پلمپ‌نکردن آن مهم‌ترین انتقادهایی است که بعد از حادثه پلاسکو متوجه شهرداری تهران است. برخی اعضای شورای شهر تهران معتقدند شهردار تهران باید از آواربرداری و رسیدگی به وضعیت جان‌باختگان استیضاح شود.

 

 

همچنین بخوانید:  کشته‌شدن ۲۰ آتش‌نشان در حادثه پلاسکو
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗