skip to Main Content
انتقاد حافظی از شهرداری بی‌حساب و کتاب
جامعه کیوسک

انتقاد حافظی از شهرداری بی‌حساب و کتاب

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفته پاشنه آشیل نظام شورایی، نبود مدیریت مطلوب برای نظارت است. به گفته او مدل و ساختار علمی و تعریف شده برای حصول نظام درآمدی در شوراها وجود ندارد و به همین دلیل ۵۰ درصد از درآمدهای شهر به سمت درآمدهای ناپایدار سوق یافته که ناشی از تغییر کاربری و فروش تراکم است.

حافظی مدعی شده همین امروز و در هیاهوی انتخابات، کاربری ویلاهای مسکونی شهرک غرب به اداری در حال تغییر است و شهرداران مناطق درآمدزایی ناپایدار را هنر خود می‌دانند و از شهردار تهران در ازاء حصول درآمد از این راه، انتظار پاداش دارند.

به گفته او از منظر بودجه‌ریزی عملیاتی هیچ حساب و کتابی در شهرداری تهران وجود ندارد زیرا شورا مدلی بر نظارت بر درآمدها ندارد. او درباره تبصره‌های بودجه شهرداری تهران گفته مگر می‌شود تبصره بودجه از اصل بودجه بیشتر باشد؟ کل بودجه سال جاری، ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده اما عدد تبصره‌های آن بیش از این رقم است.

او از شیوه نظارت شورای شهر هم انتقاد کرده و افزوده حجم عظیم اطلاعات از وضعیت حسابرسی مالی شهرداری تنها در یک جلسه نیم روزه در شورای شهر بررسی، تصویب و در نهایت اعلام می‌شد و نهایتا تکلیف می‌شد که «آقای شهردار نسبت به رفع ایرادات حسابرس اقدام شود» اما با تلاش تعدادی از اعضای شورا، گزارش حسابرسی سال ۹۳ و تلفیق صورت‌های مالی سال ۹۰ شهرداری، بند به بند قرائت شد اگرچه خروجی کار همان جمله معروف بود. متاسفانه میلیاردها تومان پول جابجا می‌شود و مدیریت شورا، به راحتی از کنار این موضوع عبور می‌کند.

همچنین بخوانید:  هزاران کیلومتر از اندونزی در آتش است و رسانه‌های جهان توجهی نمی‌کنند

حافظی همچنین با اشاره به حقوق ۲۴۰میلیون تومانی یک عضو شورا در یک دوره چهار ساله پرسیده پشت این صندلی‌های سبز چه خبر است که افراد برای ورود به لیست‌ها میلیاردها تومان پیشنهاد می‌دهند؟

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗