skip to Main Content
اختصاص دو ردیف ویژه به زنان در هواپیماهای ایر ایندیا
جامعه کیوسک

اختصاص دو ردیف ویژه به زنان در هواپیماهای ایر ایندیا

هواپیمایی ملی هند دو ردیف از صندلی‌های هواپیماها در پروازهای داخلی این کشور را به زنان اختصاص داده است. «ایر ایندیا» این را پس از آن اعلام کرد که گفته شده در ماه گذشته مردان در دو اتفاق مجزا، مسافران یا خدمه پرواز را به قصد آزار جنسی لمس کرده‌اند.

مسئولان این شرکت هواپیمایی گفته‌اند این تصمیم به این علت گرفته شده که این وظیفه آنهاست که درجه راحتی مسافران زن را افزایش دهند. این سرویس هیچ هزینه اضافی برای مسافران ندارد و از این هفته در پروازهای داخلی شروع و تا یک سال آینده به تمام پروازهای این شرکت تعمیم داده خواهد شد.

این شرکت با رفتارهای بحث‌برانگیز بیگانه نیست و پیش از این هم به برخی از خدمه پرواز خود گفته بود «آنها برای این کار بیش از حد چاق‌اند» و میزان مصرف سوخت را افزایش می‌دهند.

پیش از این زنان در هند می‌توانستند در اتوبوس و قطار از کابین‌های مجزا استفاده کنند.

آمار تجاوز جنسی در هند بسیار بالاست و دولت و گروه‌های مردمی تلاش می‌کنند به شیوه‌های مختلف این آمار را کاهش دهند. به عقیده برخی جداسازی زنان برای در امان نگه‌داشتن آنها از آزار جنسی در بهترین حالت، فقط یک راه‌حل موقتی است و باید سازوکارهایی برای آموزش مردان ایجاد کرد. به زعم آنها، راهکارهای تفکیک جنسیتی، با تاکید بر محافظت از زنان، به ریشه‌های خشونت و آزار جنسی به درستی نمی‌پردازند. چنین نگاهی، آزار جنس را امری عادی و طبیعی می‌داند.

همچنین بخوانید:  شورایاری محله؛ استخوان لای زخم مسیر دموکراتیک‌سازی
یک نظر
  1. “به عقیده برخی جداسازی زنان برای در امان نگه‌داشتن آنها از آزار جنسی در بهترین حالت، فقط یک راه‌حل موقتی است و باید سازوکارهایی برای آموزش مردان ایجاد کرد.”

    در پاراگراف بالا به جای “زنان” بگذاریم “ملت آلمان” و به جای “مردان” بگذاریم “یهودیان” تا ببینیم چقدر این جمله فاشیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗