skip to Main Content
کن لوچ: بیکاری مردم تقصیر خودشان نیست
کیوسک

کن لوچ: بیکاری مردم تقصیر خودشان نیست

کارگردان انگلیسی و برنده نخل طلای کن در کنفرانس خبری بعد از نمایش فیلم جدیدش در جشنواره کن بار دیگر از وضعیت اسف‌بار کارگران و بیکاری موجود در اروپا انتقاد کرد.

کن لوچ که برای معرفی فیلم جدیدش «من، دانیل بلیک» در کن حضور دارد، با اشاره به افزایش آمار بیکاری در اروپا و جهان گفت: به مردم گفته می‌شود اگر شما کار ندارید، این تقصیر شماست که بیکارید. درحالی که تعداد بیکاران صدها هزار نفر در قاره اروپاست، این آمار عظیمی است. فکر می‌کنم فیلم تکان‌دهنده است زیرا تنها درباره زندگی مردم کشور ما نیست، نگاهی به زندگی مردم در سراسر قاره اروپا است. ظلمی آگاهانه در روشی که ما داریم زندگی‌مان را پیش می‌بریم وجود دارد. به بسیاری از مردم آسیب‌پذیر گفته می‌شود که فقر آنها تقصیر خودشان است.

 وی همچنین درباره اتحادیه اروپا و تصمیم بریتانیا برای جدایی از آن گفت: اتحادیه اروپا یک پروژه نیولیبرالی است که می‌تواند حرکتی به سمت خصوصی‌سازی یا حرکتی به سمت مقررات‌‌زدایی صورت بگیرد و تصمیم‌گیری در این باره می‌تواند طبقه کارگر و محیط زیست را با فشار جدید روبه‌رو کند. به همین دلیل تمایلات شخصی نباید در این تصمیم گیری موثر باشد. وی افزود: اگر اتحادیه را ترک کنیم دولت به صورت فردی می‌تواند دست به کارهایی بزند که در حقیقت حق انجام آن را ندارد. این کارگردان گفت معتقد است ماندن در اتحادیه مهم‌تر است و نیاز به متحدانی وجود دارد که در جنبش‌های چپ اروپایی جای دارند.

«من، دانیل بلیک» درامی خشمگین درباره مسایل اجتماعی است که مانند بسیاری از دیگر فیلم‌های کن لوچ به مسایل طبقه کارگر می‌پردازد و تلاش دارد نشان دهد آنها چگونه سعی دارند از راه بروکراتیک مزایای دولتی کسب کنند. نمایش فیلم «من، دانیل بلیک» با اقبال زیاد منتقدان روبه‌رو شد و حتی نمایش فیلم موجب شد تا عده‌ای با چشمان اشک‌بار از سالن بیرون بیایند. این فیلم درباره مردی است که از حمله قلبی رنج می‌برد و در عین حال مادر تنهایی که باید برای کسب مزایای اجتماعی خود تلاش کند. این فیلم شرایطی را تصویر می‌کند که کن لوچ معتقد است در سراسر قاره اروپا قابل مشاهده است.

 

همچنین بخوانید:  جنگیدن برای فتح خوشبختیِ زن‌‌‌بودن
یک نظر
  1. یک قسمت خوب ترجمه نشده:
    ” از سویی” اتحادیه اروپا یک پروژه نیولیبرالی است … “از سوی دیگر” اگر اتحادیه را ترک کنیم ….
    ضمنا که نمیگه: “تمایلات شخصی نباید در این تصمیم گیری موثر باشد.” بلکه میگه “به هر حال نفعی برای ما نداره”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗