skip to Main Content
طرح پاکسازی خیابان‌های تهران از معتادان
کیوسک

طرح پاکسازی خیابان‌های تهران از معتادان

استاندار تهران گفت: «ساماندهی معتادان متجاهر در استان تهران در دو فاز عملیاتی می‌شود که در اولویت نخست، پاکسازی زنان معتاد متجاهر در دستور کار است.»

سیدحسین هاشمی در جلسه شورای مشورتی هماهنگی آسیب‌های اجتماعی استان تهران در مورد اعزام معتادان شهرستانی که در تهران حضور دارند گفت: «با هماهنگی رییس کل دادگستری استان تهران قرار است موضوع اعزام معتادان شهرستانی که در تهران حضور دارند در دادگستری مطرح شده و نحوه اعزام آنها مشخص شود.»

در این گزارش به جزئیات طرح و نحوه برخورد با معتادان اشاره نشده است.

به این تعریف نسخه‌ای که استانداری تهران برای حل یک مسأله اجتماعی پیشنهاد داده شامل پاکسازی مبلمان شهری از معتادان و دور کردن جغرافیایی مشکل با بازگرداندن آنها به شهرستان‌ها است. در مقابل به عوامل اجتماعی و اقتصادی زندگی در خیابان اشاره نشده و ظاهرا برای آن برنامه‌ای وجود ندارد.

شهرداری تهران هم در همین رابطه قرار است با راه‌اندازی کمپین «اینجا جای خواب نیست» به سراغ کارتن‌خواب‌ها برود. این طرح در حالی مطرح می‌شود که چند روز پیش گروهی ناشناس، با چوب و چماق به معتادان و کارتن‌خواب‌های پارک حقانی واقع در دروازه‌غار (هرندی) حمله کردند و وسایل و چادرهای‌ آنها را آتش زدند.

در مورد طرح‌های ضربتی و بی‌توجهی عمومی به عوارض آن در میدان بیشتر بخوانید.

 

 

همچنین بخوانید:  بزرگداشت پرویز شفا در دانشگاه هنر برگزار می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗