skip to Main Content
جامعه کیوسک

کشته شدن پنج زن مظنون به جادوگری در جارکند هندوستان

پنج زن در ایالت جارکند هندوستان که مظنون به جادوگری بودند کشته شدند. به گفته مقامات، این قتل به شکل جمعی صورت گرفته و تا کنون پنجاه نفر از اهالی روستا به موجب آن دستگیر شده‌اند.

بنا به آمارهای رسمی دولت هند در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ بیش از دو هزار نفر، که اکثریت غالب آنها را زنان تشکیل می‌دهند، به اتهام جادوگری به قتل رسیده‌اند. اما برخی فعالان اجتماعی مدعی هستند که تعداد واقعی قربانیان از این رقم بسیار بالاتر است. گفته می‌شود در همین بازه‌ی زمانی دستکم ۱۵۰۰ دادگاه محلی برای محاکمه جادوگرها برگزار شده است.

وضعیت‌هایی همچون کم شدن محصولات، شیوع فقر و بیماری‌ در روستا از جمله عللی هستند که باعث می‌شوند یک شخص به جادوگری متهم شده و مقصر بدیمنی و بدبختی دانسته شود. این اتهام از سوی نزدیکان، همسایه‌ها، رئیس روستا، یا شمن‌های محلی زده می‌شود و در اکثریت قاطع موارد انگشت اتهام به سوی زنان مجرد یا مطلقه نشانه می‌رود.

شکار ساحره‌ها و به قتل رساندن زنان مجرد و مطلقه به جرم جادوگری در تاریخ اروپا نیز سابقه زیادی دارد. برآورد می‌شود که در سالهای ۱۴۵۰ تا ۱۷۰۰ در حدود صد هزار زن به اتهام جادوگری به قتل رسیده‌اند.

همچنین بخوانید:  سرنوشت گوینده اخبار رادیو تلویزیون ایران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗