skip to Main Content
دادگاه عهد التمیمی پشت درهای بسته تشکیل شد
سیاست کیوسک

دادگاه عهد التمیمی پشت درهای بسته تشکیل شد

امروز دادگاه (سه شنبه ۲۴بهمن) عهد التمیمی،نوجوان فلسطینی پشت درهای بسته تشکیل شد. قاضی دادگاه به علت اینکه عهد التمیمی ۱۷ ساله است (کمتر از سن قانونی) و برگزاری دادگاه عمومی به نفعش نیست، دستور اخراج خبرنگاران از دادگاه را صادر کرد. تنها اعضای خانواده اجازه حضور در جلسه دادرسی را پیدا کردند، حتی دیپلمات‌هایی که برای نظارت در محل بودند نیز اجازه حضور در دادگاه را نداشتند.

جلسات دادرسی کسانی که زیر سن قانونی هستند در دادگاه نظامی معمولا علنی برگزار نمی‌شود اما وکیل عهد التمیمی گفت که جلسه تفهیم اتهام «عهد» به صورت علنی برگزار شده و ما می‌خواهیم که باقی جلسات نیز بر همان روال برگزار شود.

گبی لیسکی وکیل «عهد» پس از تلاش ناموفقش برای تغییر تصمیم قاضی در مورد غیرعلنی بودن دادگاه به خبرنگاران گفت کسانی که بیرون دادگاه «عهد» جمع شده‌اند می‌خواهند درباره پرونده او بیشتر بدانند. آن‌ها می‌دانند که حقوق «عهد» نادیده گرفته شده و این دادگاه نباید اتفاق می‌افتاد. بستن درها بر روی مردم راهی است که به وسیله آن می‌توانند این موضوع را از چشم عموم پنهان نگه دارند.

چندی قبل ویدیویی از «عهد» در فضای مجازی منتشر شد که در آن او به دو سرباز اسرائیلی که وارد حیاط خانه‌شان شده بودند حمله می‌کند. ارتش اسرائیل در روزهای بعد از انتشار ویدیو «عهد» و مادر و دختر‌خاله‌اش را بازداشت کرد. ارتش اسرائیل خانواده «عهد» را متهم کرده است که از او به عنوان وسیله‌ای  در تحرکات نمایشی‌شان استفاده می‌کنند.

«عهد» با ۱۲ اتهام روبروست. این اتهام‌ها در ارتباط با حوادث اتفاق افتاده در ویدیو و پنج مورد دیگر است. پرتاب سنگ، توهین به سرباز اسرائیلی، تهدید و تحریک از اتهام‌های اوست. «عهد» ۱۷ ساله ممکن است به خاطر این اتهامات سال‌ها در زندان بماند.

همچنین بخوانید:  افزایش ۳/۵ برابری «خصوصی‌سازی» در سال آینده
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗