skip to Main Content
گردوغبار آلوده عامل تشدید سرطان خوزستانی‌ها
جامعه کیوسک

گردوغبار آلوده عامل تشدید سرطان خوزستانی‌ها

نماینده مردم دزفول نسبت به ورود گرد و غبار آلوده به مواد شیمیایی از کشور عراق هشدار داد.

عباس پاپی‌زاده درباره وضعیت ریزگردها و تاثیر این پدیده در افزایش بیماران سرطانی خوزستان، گفته ایران در همسایگی کشورهایی قرار گرفته‌ که جنگ در آنها جریان داشته و دارد، به ویژه استفاده از سلاح‌های شیمیایی با کمک کشورهایی چون آمریکا در این مناطق سبب شده ریزگردها‌یی که از کشور عراق به سمت ایران می‌آید مملو از ذرات آلاینده باشد. منتهی بر اساس بررسی‌های انجام گرفته درصد آنها پایین است اما استشمام روزانه این ریزگردهای آلاینده در خوزستان آثار بسیاری به جا گذاشته است.

به گفته او کمبود شدید آب هم بر وضعیت نامناسب گرد و غبار دامن زده است. تشدید میزان پرتوهای فرابنفش یا همان اشعه uv نیز در هفته گذشته به بالای ۱۰ رسید، به نوعی چند برابر میزان استاندارد بوده و از مرز خطر هم عبور کرده است، لذا خوزستان در معرض خطراتی قرار گرفته که دولت باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تدابیری بیندیشد.

پاپی‌زاده همچنین اضافه کرده استشمام روزانه ریزگردها با توجه به آب و هوای بد خوزستان موجبات افزایش نرخ بیماری سرطان را فراهم کرده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس هم به تازگی در گزارشی درباره دلایل گردوغبار در جنوب ایران هشدار داده این پدیده روندی افزایش خواهد داشت. همچنین به نظر نمی‌رسد راهکار روشن و جامعی برای مبارزه با ریزگردها در دولت وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید:  سرزمین اشتباهات عمرانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗