skip to Main Content
حافظی: مصوبه برج باغ‌ها لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است
جامعه زمین کیوسک

حافظی: مصوبه برج باغ‌ها لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفته مصوبه برج – باغ لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است چراکه به استناد این مصوبه تمامی باغ‌های تهران قلع و قمع شدند.

به گفته رحمت الله حافظی این مصوبه زمینه ساز قلع و قمع باغ‌ها به وسیله سوداگران بود و باعث شد که تمام باغ‌ها به برج و منازل مسکونی تبدیل شوند. به اعتقاد او این مصوبه و تبعات آن برای همیشه در تاریخ شورا باقی می‌ماند و باید هر چه سریعتر نسبت به لغو آن و مصوبه جایگزین اقدام شود.

حافظی با بیان اینکه طرح صیانت از باغ‌ها به عنوان جایگزین مصوبه برج‌باغ‌ها همچنان در دست بررسی باقی مانده گفته بر اساس پیشنهادی که در طرح صیانت از باغ‌ها عنوان شده باغ‌ها تهران بر اساس میزان وسعت به سه دسته تقسیم شده‌اند که بر اساس آن حداکثر سطح اشغال ۴۰۰ متر و حداکثر طبقات مجاز نیز به چهار طبقه می‌رسد.

مصوبه برج‌باغ‌ها به صاحبان زمین‌هایی که باغ  تشخیص داده می‌شوند اجازه می‌دهد تا ۳۰درصد مساحت باغ را در ارتفاع ساخت و ساز کنند اما در عمل در زمان ساخت و ساز و حین ساخت پارکینگ و رمپ‌های مربوط به آن و بعد از سکونت به دلیل رسیدگی‌نکردن به باغ، عملا تمام باغ از بین می‌رود.

همچنین بخوانید:  مسئله شورا دست‌های آلوده نیست، صندلی‌های آلوده است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗