skip to Main Content
۱۰بیمه بی‌نام برای ۴ هزار کولبر «رسمی»
اقتصاد جامعه کیوسک

۱۰بیمه بی‌نام برای ۴ هزار کولبر «رسمی»

مدیر بازارچه مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر در خصوص وضعیت بیمه کولبران «رسمی» گفته هیچکدام از این کولبران بیمه نیستند و تنها «از حدود ۴ هزار کولبر که از مرز تمرچین تردد می‌کنند ۱۰ نفر بدون نام بیمه شده‌اند تا در صورت بروز مشکل تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند». این درحالی است که روزانه بین ۷۰۰ تا هزار نفر از مرز تمرچین برای کولبری تردد می‌کنند و ممکن است با مشکلات جسمانی بسیاری مواجه شوند.

اسدی در رابطه با کولبرهایی که در هفته‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند گفته «کولبرهایی که در هفته‌های گذشته جان خود را از دست داده‌اند رسمی نبودند». او همچنین در واکنش به طرح این موضوع که در پیرانشهر همه مجوزها تنها به اسم «کیانی و شرکا» صادر می‌شود و کولبران نمی‌دانند آنها چه کسانی‌اند گفته «حساب بانکی کیانی و شرکا در واقع همان حساب هنگ مرزی و فرمانداری و کاملا قانونی است».

مدیر بازارچه مرز تمرچین در پاسخ به این پرسش که این درآمد در کجا هزینه می‌شود اعلام کرده «عوارضی که از صاحبان کالا دریافت می‌شود ۴۰ درصد به نام فرمانداری و ۶۰ درصد به نام هنگ مرزی است که بعدها با مجوز هزینه می‌شود. این نوع درآمدزایی با مجوز بالاترین مقام مسئول قابل هزینه است».

همچنین بخوانید:  «زد و بند خودروسازان و قطعه‌سازان» دلیل بی‌کیفیتی خودروهای داخلی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗