skip to Main Content
آیا فیسبوک به مکالمات ما گوش می‌دهد؟
جامعه دانش کیوسک

آیا فیسبوک به مکالمات ما گوش می‌دهد؟

روزنامه ایندیپندنت می‌گوید که احتمال می‌رود اپلیکیشن موبایل فیسبوک از گفتگوهای افراد برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کرده است.

این قابلیت فیسبوک چند سالی است که فعال شده، اما تنها به تازگی‌ست که به خاطر گفته‌های کیلی بورنز، پروفسور ارتباطات در دانشگاه فلوریدای جنوبی مورد توجه قرار گرفته است. به گفته کیلی‌ پورنز، فیسبوک از اطلاعات صوتی برای جمع‌آوری اطلاعات در جهت تبلیغات استفاده می‌کند. او می‌گوید برای آزمایش این مسئله در مورد موضوعات بخصوصی صحبت کرده و بعد متوجه شده که این سایت تبلیغات مرتبط با آنها را نشانش داده است. اگرچه او این نتیجه‌گیری را هنوز قطعی نمی‌داند، اما معتقد است که احتمال زیادی وجود دارد که فیسبوک مدتها این عمل را انجام می‌داده است. 

در مقابل، فیسبوک می‌گوید که درست است که به فایل‌های صوتی کاربرانش گوش می‌دهد و از مصرف‌کنندگانش اطلاعات جمع می‌کند، اما این دو کار به یکدیگر پیوندی ندارند. یعنی اصواتی که می‌شنود برای تبلیغات به کار نمی‌روند. این قابلیت فیسبوک در حال حاضر تنها در آمریکا استفاده می‌شود.

روزانه ۳۵۰ میلیون عکس در فیسبوک آپلود می‌شود. یعنی ۴۰۰۰ عکس در ثانیه. رقمی که به گفته نوکیا یک چهارم عکس‌های گرفته شده در جهان است.

همچنین بخوانید:  مارک زاکربرگ چه چیزهایی درباره اطلاعاتی که فیس‌بوک درباره ما می‌داند نگفت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗