skip to Main Content
جامعه کیوسک

بی‌سوادان مجازات می‌شوند

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری در زاهدان گفت: بر اساس مصوبه دولت، قرار است از سال ۹۵ اگر فرد بالای ۵۰ سال، بی سواد باشد، از برخی امکانات دولت محروم شوند. وی افزود: دولت برای سواد آموزی و رفع بیسوادی در کشور مصوباتی دارد که در پی آن اگر فردی برای آموزش سواد به شخص دیگری تلاش کند، حق‌الزحمه پرداخت می‌شود و فرد فراگیرنده نیز مبلغی به عنوان هدیه دریافت خواهد کرد.

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پروش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، نیز در حاشیه‌ی برگزاری همایش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان شهرستان ساوه خبر داد که دولت برای بی‌سوادان به منظور باسواد شدن به طور رایگان مهلت یک‌ساله تعیین کرده است.

او با اشاره به مصوبه‌ی جدید دولت گفت: «اگر تا پایان سال ۹۴ افراد بی‌سواد نتوانند از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار شوند و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اصرار داشته باشند که بی‌سواد بمانند، صدور و تمدید گواهینامه‌ی رانندگی برای آن‌ها میسر نخواهد بود. تمدید و صدور پروانه‌ی کسب هر فردی که از اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی اجازه‌ی فعالیت گرفته باشد، نیز منوط به باسوادی و مربوط به همین مصوبه است. طبق این مصوبه به افراد بی‌سواد از ابتدای سال ۹۵ پروانه‌ی کسب داده نخواهد شد و تمدید پروانه‌ی کسب بی‌سوادان نیز ممنوع است. پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد و بهزیستی همراه با ثبت نام و آموزش سوادآموزی خواهد بود و در غیر این‌صورت متقاضیان از سیاست‌های حمایتی این دو نهاد نیز محروم می‌شوند.»

 

همچنین بخوانید:  وکلا نباید به‌خاطر دفاع از موکلشان به خطر بیافتند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗