skip to Main Content
کیوسک

۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‎ قیمت طبقه دوم قبر هنرمندان

اکبر توکلی نژاد، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: شهرداری تهران می‌توانست از راه فروش طبقه دوم درآمدی داشته باشد و حتی به خانواده هنرمند دفن شده بفروشند، اما تنها به این دلیل که هویت قطعه هنرمندان حفظ شود، حاضر به این کار نشد این درحالی است که ما حتی پیشنهاد خرید قبر هنرمندان با رقم‌های ۲۰۰-۳۰۰ میلیون بابت طبقه دوم هم داشتیم.

قطعه هنرمندان از ابتدای شکل‌گیری در دهه ۱۱ با ظرفیت یک‌هزار قبر به صورت دوطبقه برای خاک‌سپاری هنرمندان کشور آماده شد و تدفین در آن تنها با مجوز معاونت هنری وزارت ارشاد و برای درگذشتگان از جامعه هنری-علمی و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شد.

اما چندی است که وزارت ارشاد اسلامی با ارسال نامه‌ای از خانواده هنرمندان متوفی اجازه می‌خواهد که برای مرحوم‌شان همسایه بیاورد. نازیلا حافظی، فرزند فریدون حافظی -موسیقی‌دان و نوازنده تار- یکی از این خانواده‌هاست که علیرغم اعتراض و انتقاد، با این موضوع موافقت کرده‌اند.

امسال برای پذیرش اموات، ۱۱ نوع قبر با قیمت‌های کاملا متفاوت ارائه می‌شود که ارزان‌ترین آن معادل ۵۰۰ هزار تومان در قبور جدید جانمایی شده و بهای گران‌ترین قبر نیز ۲۰ میلیون تومان است که در فاز اول بهشت‌ زهرا  جانمایی می‌شود.

همچنین بخوانید:  ادعای افزایش سهم مدیریتی زنان در دولتی که وزیر زن انتخاب نکرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗