skip to Main Content
«بیمه شخص ثالث مردم صرف هزینه‌های صدا و سیما می‌شود»
اقتصاد کیوسک

«بیمه شخص ثالث مردم صرف هزینه‌های صدا و سیما می‌شود»

رییس بیمه مرکزی اعلام کرده در بودجه سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان از پرداختی‌های مردم برای بیمه شخص ثالث، صرف تامین بودجه صدا و سیما و هلال احمر می‌شود؛ غلامرضا سلیمانی گفته «در بودجه سال آینده برای بودجه صدا و سیما و هلال احمر هم استفاده از بیمه شخص ثالث دیده شده است به‌طوری که ۵٠٠ میلیارد تومان سهم این بخش‌ها است. این به معنای افزایش حق بیمه که دست در جیب مردم کردن است و از سوی دیگر با گران شدن بیمه، فرار بیمه مردم افزایش پیدا می‌کند».

غلامرضا سلیمانی خبر داده ١۶ میلیون خانوار درگیر بیمه شخص ثالث هستند و افزوده «بیمه شخص ثالث به جای اینکه به مجروحان برسد، صرف بخش‌های دیگر می‌شود؛ به‌طوری که ٣٠ درصد از این مبلغ خارج از شرکت‌های بیمه است».

بودجه صدا و سیما در سال ۱۴۰۱ با افزایشی ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر آن، این سازمان از محل آگهی‌های بازرگانی کسب درآمد می‌کند که از رقم دقیق آن خبری در دست نیست؛ یکی از اعضای شورای نظارت بر صداوسیما درآمد صدا و سیما از آگهی‌های بازرگانی در سال ۹۸ را ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

بیمه شخص ثالث اجباری است و طبق قانون تمامی رانندگان بعد از خرید وسیله نقلیه، موظف به خرید بیمه شخص ثالث هستند؛ اساسا مشخص نیست چرا حق بیمه پرداختی توسط مردم پنهان از چشم آنها صرف هزینه‌های سازمان‌های دیگر می‌شود، آن هم در شرایطی که شرکت‌های بیمه برای پرداخت هزینه‌های تصادف سقف تعیین می‌کنند و هزینه‌های فراتر از آن‌را باید مردم از جیب خود بپردازند.

همچنین بخوانید:  شرط عجیب دولت برای هنرمندان؛ ۶ سال بیمه نباشید

قانون بیمه شخص ثالث در سال ۹۸ دچار تغییراتی شد که در نهایت به نفع شرکت‌های بیمه است؛ آن‌گونه که بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده تعلق گرفت و قیمت پرداختی برای بیمه شخص ثالث به فاکتورهایی مانند «پرخطر یا کم‌خطر بودن راننده، باسابقه یا تازه‌کار بودن، زن یا مرد بودن راننده و جوان یا پیر بودن راننده» موکول شده است. در شرایطی که برخی از این فاکتورها از حیطه اختیار افراد خارج است و در مابقی فاکتورها نیز افراد می‌کوشند از هزینه‌های بیمه خود بکاهند و هزینه بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است، خبر می‌رسد پول‌های پرداختی مردم صرف هزینه‌های صدا و سیما می‌شود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗