skip to Main Content
انتقاد سیاسی با هک کردن سوال‌های امتحان
جامعه سیاست کیوسک

دانش‌آموزان جنوب لبنان

انتقاد سیاسی با هک کردن سوال‌های امتحان

دانش‌آموزان جنوب لبنان با هک کردن وبسایت مدرسه خود سوالات امتحانی را تغییر دادند و سوالات سیاسی و طنز جایگزین کردند. این سوال‌ها بیشتر در تمسخر جایگاه نبیه بری، سیاست‌مدار فاسد لبنانی است. 

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از سال ۱۹۹۲ تا کنون است. او همچنین رهبر حزب جنبش امل در این کشور است. نبیه بری و خانواده‌اش به فساد اقتصادی و سیاسی شهرت دارند. گفته می‌شود ۵۱ درصد از تمام شرکت‌های تولیدی جنوب لبنان متعلق به راندا بری، همسر نبیه بری، است. دانش‌آموزان با طرح این سوال‌های طنز فساد اقتصادی و نقدناپذیری نبیه بری و سیاست لبنان را به سخره گرفته‌اند.

رسانه مگافن بعضی از این سوال‌ها را آورده است:

امتحان عربی:

در یک مقاله حداکثر ۵۰۰ صفحه‌ای، به طور خلاصه زندگی فوق‌العاده نبیه بری را شرح دهید. استفاده از تمثیل و آرایه‌های ادبی فراموش نشود.

ریاضی: 

یک مثلث متساوی الاضلاع را تصور کنید که هر ضلع آن ۳ هکتار دارد. محیط این مثلث چقدر است و ثابت کنید که ۵۱ درصد آن به راندا بری تعلق دارد.

فلسفه و تمدن:

سه نفر دارند در آب غرق می‌شوند: پدرتان، مادرتان و نبیه بری. اگر فقط بتوانید یکی از آنها را نجات دهید، کدام را نجات می‌دهید؟ راهنمایی: آن فرد پدر و مادرتان نیست.

اقتصاد:

از اول هفته ارزش لیره لبنان به دلار قرار است از ۳۲۰۰ به ۳۰۰۰ سقوط کند. شرح دهید نبیه بری تاکنون چه اقدامات سازنده‌ای در جهت بحران اقتصادی فرودستان انجام داده است.

 فروپاشی اقتصادی لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شده و بیش از سه چهارم جمعیت شش میلیون این کشور را در فقر فرو برده و بانک جهانی آن را یکی از سه بحران اقتصادی بزرگ جهان دانسته است. طی چند هفتهٔ گذشته، وضع معیشتی، کاهش شدید ارزش پول کشور و قطع مکرر برق به خیابان‌ها موجب شده تا دوباره مردم به خیابان‌ها برگردند و اعتراض‌ها از سر گرفته شده‌اند.

همچنین بخوانید:  دولت جدید و قصه قدیم در لبنان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗