skip to Main Content
بازگشت دوباره کرونا و شورش در خیابان‌های اروپا
جامعه کیوسک

بازگشت دوباره کرونا و شورش در خیابان‌های اروپا

با رشد انفجاری ویروس کرونا در کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر و بازگشت دوباره محدودیت‌های اجتماعی، شهرهای مختلف اروپا شاهد تظاهرات و خشونت‌های بی‌سابقه در روزهای اخیر بوده‌اند.

تظاهرکنندگان دیروز در شهرهای مختلف بلژیک، اتریش، هلند، ایتالیا، سوییس و کرواسی به خیابان آمده و گروهی از آنها با پلیس درگیر شدند. در بلژیک و هلند ده‌ها هزار نفر به اعتراضات پیوستند و گروهی اقدام به آتش زدن خودروها کرده و با پلیس درگیر شدند. در هلند در روزهای اخیر پلیس از اسلحه گرم برای برخورد با معترضان استفاده کرده است و تعدادی از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند.

به دنبال رشد دوباره پاندمی و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، برخی کشورهای اروپایی دوباره محدودیت‌های اجتماعی را برقرار کرده‌اند. هفته قبل اتریش اولین کشور اروپایی بود که خبر از اجبار قانونی برای واکسیناسیون داد و به شهروندان این کشور تا ماه فوریه سال آینده برای تکمیل واکسیناسیون خود فرصت داده. هنوز مشخص نیست کسانی که تا مهلت قانونی واکسن نزنند با چه نتایجی روبرو خواهند شد اما یکی از گزینه‌هایی که دولت اتریش در نظر گرفته مدلی از حبس خانگی برای این افراد است. در کنار اتریش، تا کنون تنها اندونزی، جزایر میکرونزی، ترکمنستان و تاجیکستان واکسیناسیون کرونا را اجباری کرده‌اند.

رشد انفجاری ویروس کرونا در اروپا و آمریکا با وجود استفاده گسترده از واکسن‌های ام‌آر‌ان‌ای به دنیا یادآوری کرد که اگرچه واکسن به مقابله با پاندمی کمک بزرگی می‌کند اما راه حل نهایی آن نیست. با وجود واکسیناسیون تا زمانی که ویروس در جامعه به خصوص در میان واکسینه نشده‌ها در حال چرخش است کنترل آن سخت خواهد بود و همچنان نیاز به سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد. با نزدیک شدن فصل سرما اما در ایران سیگنالی که از وزارت بهداشت دریافت می‌شود شبیه این است که پاندمی کرونا در ایران به اتمام رسیده است. اگر دینامیک رشد ویروس در غرب با فصل سرما در ایران اتفاق بیفتد زمستان سختی در انتظار جامعه ایران خواهد بود.

همچنین بخوانید:  رئیس پزشکی قانونی: تطبیق جنسیت مردان ترنس «زنگ خطر است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗