skip to Main Content
حمله پهپادی برای ترور نخست‌وزیر عراق
کیوسک

حمله پهپادی برای ترور نخست‌وزیر عراق

دیشب محل اقامت نخست‌وزیر عراق مصطفی الکاظمی مورد حمله سه پهپاد انتحاری قرار گرفت. یکی از این سه پهپاد به هدف اصابت کرده و باعث زخمی شدن عده‌ای و خسارت به این ساختمان واقع در منطقه سبز بغداد شد اما الکاظمی جان سالم به در برد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.

چند روز اخیر بغداد شاهد تظاهرات گروه‌های سیاسی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور بوده است. در این انتخابات جریان صدر و متحدانش بیش از ۷۰ کرسی به دست آوردند و بزرگترین گروه پارلمانی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که گروه‌های سیاسی نزدیک به حشد‌الشعبی بخشی از کرسی‌های پارلمانی خود را از دست دادند. جریان صدر با وجود زمینه مذهبی شیعه سعی دارد خود را به عنوان نیرویی ملی‌گرا که مخالف دخالت کشورهای خارجی در عراق است معرفی می‌کند.

سخنگوی گروه کتائب حزب‌الله با رد دخالت داشتن در این حمله آن را برنامه نخست‌وزیر عراق برای ایفای نقش قربانی خواند و خطاب به او گفت: «خدا تو و هر کس تو را یاری می‌کند لعنت کند». تاکنون دولت‌های ایران و آمریکا این حمله را محکوم کرده‌اند.

عراق از پاییز ۱۳۹۸ همزمان با لبنان و ایران شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور بود که بیش از ۶۰۰ کشته بر جای گذاشت. الکاظمی که بعد از تظاهرات به قدرت رسید وعده برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت برای پاسخگویی به خواست معترضان را داده بود.

 

همچنین بخوانید:  حضور لباس‌شخصی‌ها در سرکوب تظاهرات مینیاپولیس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗