skip to Main Content
تکمیل دولت و نرمال‌سازی طالبان
کیوسک

تکمیل دولت و نرمال‌سازی طالبان

طالبان همچنان مشغول تکمیل و تحکیم دولت تازه‌شان در افغانستان و همزمان نرمال‌سازی این دولت در روابط بین‌المللی‌اند.

در تازه‌ترین تحولات، طالبان سرپرست‌هایی برای وزارت صحت عامه و وزارت تجارت معرفی کرد و به این صورت وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه حکومت اشرف غنی که با تسلط طالبان همچنان کارش را در این وزارت ادامه می‌داد به عنوان آخرین بازمانده حکومت پیشین، از کار برکنار شد.

تغییرات به دانشگاه‌ها هم رسیده و امروز محمد اشرف غیرت به عنوان رئیس جدید دانشگاه کابل معرفی شد که جایگزین پروفسور عثمان بابری رئیس پیشین است. غیرت مدعی است در دانشگاه پاکتیا حقوق اسلامی خوانده است.

همچنین در روزهای اخیر طالبان برای نشان دادن چهره متنوع‌تری از خود تعدادی تکنوکرات، تاجر و اعضای گروه‌های دیگر قومی را برای برخی سمت‌های دولتی معرفی کرده است. هیچ کدام از این سمت‌ها در شغل‌های حساس نبوده و طالبان هیچ زنی را برای مناسب دولتی در نظر نگرفته است. از این انتصابات میتوان به انتصاب یکی از تجار ولایت پنجشیر از اقلیت قومی تاجیک به سمت وزیر تجارت اشاره کرد.

از سوی دیگر، طالبان تلاش دارد به عنوان دولت قانونی افغانستان در مجامع بین‌المللی شناخته شود. امروز این گروه سهیل شاهین را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کرده و طی نامه‌ای به دبیر کل این نهاد بین‌المللی درخواست کرد که به وزیر خارجه طالبان امکان سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل داده شود. شاهین سخنگوی طالبان در قطر بوده و نقش مهمی در مذاکرات با نیروهای بین‌المللی داشته است.

همزمان سازمان بهداشت جهانی هم برای جلوگیری از فروپاشی نظام درمانی افغانستان ۴۵ میلیون دلار به این کشور کمک کرده است. به نظر می‌رسد نیاز به کمک‌های جهانی در وضعیت بحرانی افغانستان امکانی برای گروه طالبان فراهم آورده تا به حاکمیت خود رسمیت دهد.

همچنین بخوانید:  تهرانی‌ها ۲۰ درصد از انرژی کشور را مصرف می‌کنند

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗