skip to Main Content
یک زن ۱۰۷ ساله آلبوم موسیقی خود را منتشر کرد
فرهنگ کیوسک

یک زن ۱۰۷ ساله آلبوم موسیقی خود را منتشر کرد

کولت مِیز زن پیانیستی‌ست که امسال ششمین آلبوم خود را در سن ۱۰۷ سالگی منتشر کرده است. به گزارش ان‌پی‌آر، مِیز از پنج سالگی نواختن پیانو را شروع کرده است. او می‌گوید مادری خشن داشته و برای گریز از او و کسب عواطفی که در خانه کم داشته به موسیقی پناه برده است.

مِیز می‌گوید موسیقی زبانی شاعرانه‌ است که در آن طبیعت، احساسات، عشق، شورش، و رویاها وجود دارند.

او می‌گوید نوازنده شدن در دوران جوانی او برای یک زن امری پذیرفته شده نبود و خانواده‌اش با آن موافق نبودند. بعد از پایان مدرسه متوسطه، میز ناچار برای ۲۰ سال معلم شد. و خارج از ازدواج پسری بدنیا آورد که به تنهایی بزرگ کرد.

پسر او که اکنون ۷۱ سال دارد می‌گوید «مادرم تصمیم گرفت که یک هنرمند و یک موسیقی‌دان باشد، و با پیانو ازدواج کرد.»

کولت میز و پسر ۷۱ ساله‌اش
کولت مِیز و پسر ۷۱ ساله‌اش

فابریس مِیز، پسر کولت، وقتی که مادرش بیش از ۹۰ سال داشت به فکر ضبط موسیقی او افتاد. او می‌گوید که مادرش به شیوه خاصی پیانو می‌نوازد و می‌خواسته که این شیوه ثبت شود.

پسر این نوازنده می‌گوید مادرش در ابتدا علاقه‌ای به ضبط کردن آثارش نداشت، اما کم‌کم نظرش عوض شد و در ۹۲ سالگی اولین آلبومش را منتشر کرد؛ و سپس از ۹۲ سالگی تا الان که ۱۰۷ سالش است ۵ آلبوم دیگر.

همچنین بخوانید:  چند سالته؟

کلیشه‌های مربوط به ناتوانی و سن در جوامع مختلف وجود دارند و مانع رشد و شکوفایی افراد در سنین مختلف به ویژه کهنسالی می‌شوند. افرادی مانند کولت مِیز مثال‌های نقضی بر این کلیشه‌ها هستند. در ایران نیز هنرمندان خودآموخته‌ای که در سنین بالا شروع به‌کار کرده‌اند بسیارند. یکی از آنها مکرمه قنبری، معروف به ننه مکرمه بود که در حدود ۷۰ سالگی نقاشی را شروع کرد و سپس آثارش در سراسر جهان به شهرت رسید.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗