skip to Main Content
کیوسک

ترکیب خاویار و کله پاچه در ارکستر سمفونیک ملی ایران

رهبر ارکستر سمفونیک ایران گفت: ما مانند رستورانی هستیم که هم خاویار و هم کله پاچه دارد.

وی با اشاره به یکی شدن ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با عنوان ارکستر سمفونیک ملی ایران گفت:«ما به هیچ‌عنوان بحث‌های شخصی نداریم. فرهاد فخرالدینی به همراه آقای شهبازیان جزء اولین نفراتی بودند که با آنها برای حضور در ارکستر صحبت کردم. به‌زودی اتفاقات بسیار خوبی در ارکستر سمفونیک ملی ایران می‌افتد که در آن هیچ‌کسی کنار گذاشته نشده است و تمام تلاش‌مان انجام گرفته تا بتوانیم با تمام موزیسین‌ها به یک شکل رفتار کنیم. ما مانند رستورانی هستیم که هم ماهی خاویار دارد و هم کله‌پاچه»

وی که در حال حاضر سمفونی نهم بتهوون را در ارکستر رهبری می کند‏ در مورد جزئیات دلیل تشکیل ارکستر سمفونیک ملی ایران گفت: «هدف ما به‌هیچ‌عنوان کوچک‌ترکردن ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی نیست، بلکه بهترکردن و توسعه‌دادن آنهاست و به‌همین‌دلیل بود که با اصرار من، نام «تهران» از ارکستر سمفونیک برداشته شد. کلمه ملی هم اصلا ربطی به موسیقی ملی ندارد و متأسفانه این چیزی است که فقط در ایران باب شده. من در همه‌جای دنیا تجربه رهبری ارکسترهای ملی را داشته‌ام و در آنجا به این موضوع رسیده‌ام که «ملی» یعنی «ملت» که این واژه‌ها ارتباط خاصی هم به موسیقی ملی ندارد».

پیش از این قرار بود ارکستر ملی ایران هم به رهبری فرهاد فخرالدینی پس از چند سال تعطیلی دوباره احیا شود که با ادغام ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی، از این پس نوازنده‌های هردو ارکستر در یک واحد با عنوان ارکستر سمفونیک ملی ایران فعالیت خواهند کرد.

همچنین بخوانید:  مرگ سه دانش آموز معلول به علت آلودگی هوا
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗