skip to Main Content
بی‌خانمان‌ها در صفوف واکسن نیستند
جامعه کیوسک

بی‌خانمان‌ها در صفوف واکسن نیستند

بی‌خانمان‌ها و افراد بی‌خانمانی که اعتیاد دارند، در اولویت‌بندی‌های واکسیناسون کرونا نیستند. این افراد که بخشی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلقی می‌شوند، در دیگر کشورها بخشی از اولویت‌ها در سهمیه‌بندی‌های واکسن هستند. چرا که با توجه به شرایط خدمات اجتماعی پیش‌فرض بر این است که این افراد در دسترسی به امکانات بهداشتی و سلامت با محدودیت رو به رو خواهند بود.

جمال فرهمندیان رئیس کانون انجمن صنفی سراسری درمانگران اعتیاد کشور، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بی‌خانمان‌ها در اولویت واکسیناسون نبوده‌اند، گفت :«گر قرار است سطح ایمنی افراد کشور را افزایش دهیم، باید در همه شاخه‌ها واکسیناسیون را انجام دهیم و به نسبت در همان بخش‌هایی که ضعف و مواجهه بیشتری وجود دارد، سریع‌تر اقدام و عمل شود.»

او همچنان توضیح داد که افراد بی‌خانمانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند به دلیل نداشتن تغذیه مناسب و شیوه‌ی زیست‌شان که در آن تماس بینافردی بسیار شدید است، در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند. همین امر می‌تواند استدلالی برای برخورد با این افراد هم‌چون افرادی با بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای باشد. فرهمندیان همچنین  نسبت به این موضوع که معتادان و پرسنل و خانواده گروه درمانی هنوز در لیست واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند، انتقاد کرد. چرا که مراجعه این افراد به مراکز درمان اعتیاد امکان شیوع را در این محل‌ها نیز افزایش می‌دهد.

باید مدنظر داشت که واکسیناسیون در جهان بر اساس میزان خطری که افراد در مواجه با ویروس تجربه می‌کنند اولویت بندی می‌شود و واکسیناسیون در سطح بالا زمانی تاثیرگذار خواهد بود که با بالا بردن سطح ایمنی در جامعه امکان انتقال بینافردی را پایین‌ بیاورد.

همچنین بخوانید:  ارجاع منتقدان خصوصی‌سازی به رهبری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗