skip to Main Content
اتمام موجودی سرم در داروخانه‌های مشهد
جامعه کیوسک

اتمام موجودی سرم در داروخانه‌های مشهد

مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان خراسان رضوی می‌گوید «از حدود دو ماه قبل سرم سهمیه‌بندی شده بود و تنها تعداد محدودی به داروخانه‌ها ارائه می‌شد، اما در یک هفته تا ۱۰ روز اخیر سرم کاملا تمام شده و فقط به بیمارستان‌ها ارائه می‌شود. ظرفیت بیمارستان‌ها که تکمیل شده است و مریض‌های سرپایی باید در خانه قرنطینه شده و استراحت کنند، اما این بیماران در تهیه سرم مشکل دارند. چندین هزار بیمار سرپایی سطح شهر باید چگونه سرم تهیه کنند؟ با خیل عظیم مردم در بیمارستان‌ها مواجه‌ایم که بعضی داروهایشان را می‌توانیم ارائه کنیم، اما سرم نداریم».

به گفته نازی ناصری نایابی سرم به مشکلات شرکت‌های داروسازی در تهیه ماده اولیه مربوط می‌شود؛ «داروهای اصلی کرونا مانند رمدیسیویر و فاویپیراویر که برای بیماران بدحال‌تر استفاده می‌شود هم سهمیه‌بندی شده و فقط به داروخانه‌های دولتی ارائه می‌شود که این شکل از توزیع هم باعث تجمع بیش از حد مردم در داروخانه‌های خاص می‌شود. با یک برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌توانستیم داروها را در سطح شهر توزیع و از این تجمع در داروخانه‌ها جلوگیری کنیم تا بیماران سرطانی و ام-اس که سیستم‌های ایمنی‌شان مشکل دارد در کنار بیماران کرونایی و ازدحام جمعیت قرار نگیرند. الان در داروخانه‌های مشخص شده این بیماران در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اطلاع داریم که برخی از بیماران کرونایی خودشان نسبت به تهیه داروها از داروخانه‌ها اقدام می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا سایر بیماران سرطانی و ام-اس مبتلا شوند».

وی همچنین اعلام کرده «داروهای سرطانی و ام-اس به شدت کمیاب شده و با کمبود مواجه است. همچنین کمبود سرم باعث شده بیماران سرطانی هم با مشکل مواجه شوند؛ چرا که اغلب داروهای سرطانی از تزریق سرم استفاده می‌شوند و اکنون این بیماران بدحال هستند».

همچنین بخوانید:  سرم‌های تزریقی و آب مقطر جیره‌بندی شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗