skip to Main Content
سرم‌های تزریقی و آب مقطر جیره‌بندی شد
جامعه کیوسک

سرم‌های تزریقی و آب مقطر جیره‌بندی شد

سرم تزریقی در داروخانه‌ها کمیاب شد. برخی داروخانه‌ها علت کمبود سرم را قطع برق کارخانه‌ها و افزایش سرعت همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند. رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور با تائید این خبر گفت: با شیوع موج پنجم کرونا تقاضا برای سرم زیاد شد، این در حالی که توزیع سرم برای داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شده است.

برخی دیگر از داروخانه‌داران تهرانی از کمبود آب مقطر هم گزارش می‌دهند و می‌گویند که به دلیل کمبود سرم انجام برخی عمل‌های جراحی متوقف شده است.

هادی ابوی، رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور در واکنش به کمبود سرم گفت: در دو هفته گذشته به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا سرم سهمیه‌بندی شد و شرکت‌های تولیدکننده اکثر سرم‌ها را در بیمارستان‌ها توزیع می‌کنند و نه داروخانه‌ها.

او ادامه داد: سرم نه تنها در تهران کمیاب شده است بلکه در سایر شهرها از جمله مشهد هم این مشکل وجود دارد و باعث نگرانی مردم شده است.

رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور با اشاره به قطع برق کارخانه‌ها و تاثیر آن در کاهش میزان تولید سرم گفت: قطع برق در سراسر کشور در نحوه تولید تمام کالاها اثر گذاشته است و تولید سرم از قطعی برق تاثیر پذیرفته چرا که تولید آن پیچیدگی خاصی ندارد و در واقع علت کمبود سرم بیشتر از بی‌تدبیری مسئولان است.

ابوی در ادامه بیان کرد: سرم مانند قرص مُسکن نیست که مردم در دوران کرونا برای خود تجویز خودسرانه داشته باشند و این دارو با دستور پزشک تجویز می‌شود. بنابراین علت کمبود به خاطر افزایش مصرف خودسرانه مردم نیست. بلکه تعداد آمار مبتلایان کرونا چه کسانی که سرپایی تجویز می‌شوند و چه کسانی که بستری هستند، روزانه زیاد می‌شود و پزشک برای آنها سرم تجویز می‌کند.

همچنین بخوانید:  پرونده‌ داستان «الف» بورخس به دادگاه کشیده شد

به گفته داروخانه‌داران توزیع سرم قطره چکانی شده است. داروخانه‌دارها می‌گویند که سه ماه است که توزیع سرم به اختلال خورده و به هر داروخانه‌دار تنها یک کارتن سرم تعلق می‌گیرد و در هر کارتن ۲۴ عدد سرم نیم لیتری یا یک کارتن یک لیتری که شامل ۱۲ عدد سرم است، داده می‌شود.

رئیس انجمن‌ صنفی کارکنان داروخانه‌های سراسر کشور هم با تائید این موضوع گفت: سهمیه‌بندی داروخانه‌ها متفاوت است و هر داروخانه بر اساس رتبه‌ای که دارد دارو به آنها توزیع می‌شود.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗