skip to Main Content
سوری‌ها و ایرانیان بیشترین ورزشکاران تیم پناهندگان المپیک
جامعه کیوسک

سوری‌ها و ایرانیان بیشترین ورزشکاران تیم پناهندگان المپیک

امسال دومین دوره‌ایست که در بازی‌های المپیک تیم مستقلی از کشورها، تحت عنوان تیم پناهندگان شرکت می‌کند. تیم پناهندگان المپیک توکیو متشکل از ۲۹ ورزشکار است . بیشترین ملیت‌های حاضر در این تیم را پناهندگان سوری و بعد ایرانی تشکیل می‌دهند. از سوریه ۹ نفر، از ایران ۵ نفر، از سودان جنوبی ۴ نفر و از افغانستان ۳ ورزشکار در این تیم حضور دارند.

تیم پناهندگان نخستین بار در المپیک سال ۲۰۱۶ و به خاطر موج گسترده مهاجرت از خاورمیانه و شمال آفریقا شکل گرفت. این تیم متشکل از ۱۰ نفر بود که ۵ نفرشان از سودان جنوبی، ۲ نفر از کنگو و ۲ نفر از سوریه بودند.

ایرانیان حاضر در تیم المپیک امسال شامل کیمیا علیزاده (تکواندو)، سعید فضل‌اولی (کانو و کایاک)، جواد محجوب (جودو)، هامون درفشی‌پور (کاراته)، و دینا پوریونس (تکواندو) می‌شوند. در پروفایل معصومه علیزاده (دوچرخه‌سواری)، که اصالتا از افغانستان است، نیز ذکر شده که وی سال‌ها مهاجر ساکن ایران بوده است.

پناهندگان سوری و سودانی عموما به دلیل جنگ‌ از کشور خود گریخته‌اند. پناهندگان ایرانی اما به دلیل محدودیت‌های مختلف از جمله اجبار به انصراف از مسابقه با رقیب از کشور «متخاصم» و یا پوشش اجباری ایران را ترک کرده‌اند.

از دیگر موضوعات جنجال برانگیز المپیک امسال کسب مدال طلای رشته‌ی تیراندازی توسط جواد فروغی، پرستار بیمارستان بقیه‌الله و نیروی اعزامی سپاه پاسداران به سوریه است.

همچنین بخوانید:  سه‌قفله شدن مرزهای ایران به روی آوارگان طالبان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗