skip to Main Content
باخت انگلیس نژادپرستی را بالا آورد
جامعه کیوسک

باخت انگلیس نژادپرستی را بالا آورد

پس از شکست انگلیس از ایتالیا در فینال جام اروپا، سه بازیکن فوتبال انگلیس، مارکوس رشفورد، یوکایو ساکا و جیدون سانچو مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفتند. به گزارش ایندیپندنت این حملات از لحظاتی پس از گل نشدن پنالتی ساکای نوزده ساله شروع شد و نژادپرستان بخش نظرات صفحه‌ی اینستاگرام او را پر از ایموجی میمون کردند. در مقابل طرفداران این بازیکن نوجوان نیز شروع به گزارش نظرات نژادپرستانه به اینستاگرام کردند ولی اینستاگرام همه‌ی گزارشات را وارد ندانسته. گفتنی‌ است که توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک به صورت خودکار واکنشی نسبت به این حملات نداشته‌اند، و اگر نظرات نژادپرستانه از روی این پلتفرم‌ها حذف شده، همگی به دلیل واکنش طرفداران این بازیکنان بوده است.
اتحادیه فوتبال انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «نژادپرستی آنلاین وحشت‌زده‌شلان کرده است» و از دولت خواست تا «واکنشی سریع به این وضعیت نشان دهد، چرا که این حملات تبعاتی واقعی در پی دارند». آنان همچنین از رسانه‌های اجتماعی درخواست کرده‌اند تا واکنشی مسئولانه نشان دهند و این پلتفرم‌ها را از این چنین عمل‌های وقیحانه پاک نمایند.

لازم به ذکر است که در طول این بازی‌ها بازیکنان رنگین‌پوست انگلیس به نشانه‌ی اعتراض به نژادپرستی در هنگام پخش سرود ملی در ابتدای بازی‌ها بجای ایستادن زانو می‌زدند و این حرکت آن‌ها مورد اعتراض سیاست‌مداران محافظه‌کاری بوده است که شکاف نژادی را در انگلیس انکار می‌کردند.

همچنین بخوانید:  سفر در خاطره معلولان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗