skip to Main Content
انفجار در خلیج مکزیک
زمین کیوسک

انفجار در خلیج مکزیک

دیروز جمعه، خط لوله گاز زیردریایی در خلیج مکزیک منفجر شد و در اتفاقی بی‌سابقه سطح آب این خلیج آتش گرفت. گفته می‌شود این اتفاق به دلیل نشت گاز از لوله‌های زیردریایی بوده است.

خاموش شدن این آتش بیش از ۵ ساعت طول کشید. این لوله گازی منابع نفتی را به کمپانی‌ کو ملوب زاپ در جنوب مکزیک وصل می‌کرده است.

اتفاقات بی‌سابقه مرتبط و یا تشدید کننده گرمایش زمین تکثری فزاینده پیدا کرده است. روز گذشته نیز در ژاپن بعد از باران‌های پیاپی در شهر اتامی رانش زمین اتفاق افتاد که دانشمندان آن را به گرمایش بی‌سابقه زمین مرتبط می‌دانند.

تابستان امسال گرم‌ترین سال کره زمین خوانده می‌شود. آمریکای شمالی و کانادا گرمای ۴۶ درجه را تحربه شده است که باعث آب شدن آسفالت‌ها و وسایل حمل و نقل شده است. بنابر مشاهدات وبسایت Earthobservatory نیز دمای هوا در دست‌کم چهار کشور خاورمیانه من‌جمله ایران، کویت و عمان، در هفته‌ی گذشته از ۵۰ درجه سانتیگراد عبور کرده است. آن‌چه این روزها ساکنان زمین تجربه می‌کنند گرمایی بی‌سابقه است.

با وجود این اتفاقات هشداردهنده و پی‌درپی، کمپانی‌های نفتی همچنان در خطرناک‌ترین شرایط ممکن به دنبال منابع سوخت فسیلی هستند و هر از چندگاهی فاجعه‌های زیست محیطی از این دست به وجود می‌آورند.

همچنین بخوانید:  گرمایش زمین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۲۲ میلیون نفر را به فقر مطلق خواهد کشاند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗