skip to Main Content
مدیریت ضعیف واکسیناسیون کرونا در ایران
جامعه کیوسک

مدیریت ضعیف واکسیناسیون کرونا در ایران

دیروز ویدئویی‌هایی از صفوف طولانی افراد با سنین بالا برای تزریق دوز دوم در مراکز بهداشت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. کارشناسان حوزه سلامت می‌گویند مدیریت واکسیناسیون کرونا در ایران ضعیف بوده است. علی‌رغم این‌که ایران پیش از این در زمینه واکسیناسیون پرونده‌ی درخشانی داشته است اما تجمع و سرگردانی در مراکز بهداشت در هفته‌ گذشته نشان داده است که مدیریت بر نحوه توزیع دوزهای خریداری شده نیز  آن‌چنان به عبور به از بحران واکسیانسیون افراد حساس و در سنین بالا کمک نکرده است.

روز گذشته وزارت بهداشت اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر این‌که «زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کووید-۱۹ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به نشانی اینترنتی behdasht.gov.ir و همچنین پیامک، اطلاع‌رسانی می‌شود.» در این اطلاعیه تأکید شد، افرادی که نخستین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، تا قبل از دریافت پیامک یا اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند.  اما به گزارش روزنامه همشهری این پیغام‌ها به  اضطراب مردم کمکی نکرده است چرا که با وجود اخبار مبنی بر نبود دوز دوم در ماهی که گذشت مردم نگران از دست دادن نوبت خود در واکسیانسیون هستند.

نگرانی این افراد بسیار قابل درک است چراکه به گفته همایون سامه‌یح عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ارائه‌ی دوز دوم واکسن به سالمندان با اتمام واکسن‌های خریداری مواجه شد. مسئله‌ای که قابل پیش‌بینی و اجتناب بود. سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان، حسام‌الدین علامه در گفتگو با همشهری گفته است که اگرچه تمام تقصیر کمبود دوز دوم بر گردن عملکرد وزارت بهداشت نیست و بسیاری از عوامل همچون «بدقولی» کشورهای دیگر در رساندن واکسن به ایران هم در این مسئله نقش داشته است اما، در ابتدای برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون سالمندان هیچ دعوتی از این نهاد برای همکاری صورت نگرفته است.

همچنین بخوانید:  پسماندهای کرونا لنگ آهک و زباله‌سوز
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗