skip to Main Content
برای گذران زندگی مجبوریم تأسیسات دامداری‌ها را بفروشیم
جامعه کیوسک

ناتوانی دامداران فارس در خرید نهاده‌های دامی

برای گذران زندگی مجبوریم تأسیسات دامداری‌ها را بفروشیم

افزایش قیمت نهاده‌های دامی در کنار دیگر محصولات باعث شده تا دامداران استان فارس یکی پس از دیگری دست از فعالیت بکشند و برای گذران زندگی و تسویه چک‌هایشان، آهن آلات و تجهیزات گاوداری و دامداری‌هایشان را بفروشند.

زارع یکی از دامداران با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دامداران رو به نابودی است می‌گوید: متاسفانه نداشتن قدرت خرید نهاده‌های دامی و علوفه باعث شده تا دامداران با مشکلات متعددی مواجه شوند.

این زارع در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه یک دامدار برای به دنیا آوردن یک گوساله باید ۱۸ ماه زحمت بکشد، می‌افزاید: متاسفانه دامداران به دلیل نداشتن پول و برای گذران زندگی و امرار و معاش دیگر اجازه تولید مثل به گاوها را نمی‌دهند و گاوهای ماده را قبل از باردار شدن به کشتارگاه می‌برند و گوشت‌شان را می‌فروشند.

این دامدار با بیان اینکه مسئولان جهاد کشاورزی تنها به دامدارانی که تعداد دامشان بیش از ۱۰۰ راس است و میزان شیری که تولید می‌کنند بیش از یک تن باشد نهاده‌های دامی با تعرفه دولتی اختصاص می‌دهند، گفت: متاسفانه مسئولان نهاده‌های دامی را در اختیار کارخانه‌داران قرار می‌دهند و کارخانه‌داران هر سری با آوردن بهانه آن را با تأخیر در اختیار دامداران قرار می‌دهند.

به گفته وی متاسفانه در حال حاضر دامداران برای گذراندن امورات‌شان تاسیسات و آهن آلات دامداری‌های خود را به فورش می‌رسانند. بیشتر انبارهای آذوقه در شهرستان مرودشت به دلیل نبود پول خالی شده است. در شرایط فعلی هیچ دامداری توان خرید نهاده‌های دامی برای دام‌ها را ندارند.

زارع با بیان اینکه بیشتر گاوهای ماده که در کشتارگاه‌ها کشته می‌شود از روی ناچاری است می‌گوید: در حال حاضر دامداران در پرداخت پول کارگر، سرویس و… با مشکل مواجه شده‌اند.

شرایط بد اقتصادی و مالی باعث شده است بسیاری از دامداران استان فارس علاوه بر فروش تاسیسات و آهن آلات دامداری‌های خود، گاوهایی که گوشتشان زیاد است را بکشند و با فروش گوشت، هزینه‌های دامداری خود را بپردازند.

همچنین بخوانید:  از زندگی مردم شوش و هرندی تا «بوستان زندگی» شهرداری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗