skip to Main Content
افزایش قربانیان انفجار کابل
سیاست کیوسک

افزایش قربانیان انفجار کابل

روز گذشته ۱۸ اردیبهشت حوالی ساعت ۴:۴۷ بعدازظهر سه انفجار در مقابل مدرسه دخترانه سید‌الشهداء در منطقه کوه چهل‌دختران دشت برچی شهر کابل به وقوع پیوست. وزارت امور داخلی کشور افغانستان می‌گوید که رویداد تروریستی در مقابل مدرسه دخترانه در غرب شهر کابل ناشی از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده و دو مین کنار جاده‌ای بوده است.

سخنگوی وزارت امور داخلی افغانستان گفت که شمار تلفات این رویداد تروریستی،‌ به بیش از ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی افزایش یافته است. آقای آرین افزود که این آمار نهایی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد.

گفتنی است که به دنبال این حمله، رییس جمهور افغانستان اشرف غنی، از نیروهای امنیتی و دفاعی خواسته که اقدام‌های جدی‌تری علیه طالبان به کار بگیرند. آقای غنی در یک اعلامیه، طالبان را مسوول بمب‌گذاری دیروز در نزدیک مدرسه دخترانۀ سید‌الشهدا در منطقه دشت برچی کابل دانسته است. اما طالبان دست داشتن در این رویداد را رد کرده‌اند. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نوشته که طالبان این حمله را محکوم می‌کند. او نوشته که «این حملات علیه مردم ملکی انجام شده و متأسفانه تلفات زیاد وارد کرد.» او این حمله را کار گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، خوانده و دولت افغانستان را متهم به حمایت از این گروه کرده است.

تا این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را به عهده نگرفته است.

 

همچنین بخوانید:  طرح آزمایشی فروش کارتی آب در خراسان رضوی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗