skip to Main Content
قتل دختر ۱۷ ماهه توسط پدرش
جامعه کیوسک

قتل دختر ۱۷ ماهه توسط پدرش

به گزارش ایسنا، در اوایل فروردین ماه امسال، مادر نوزاد هفده ماهه‌ای، دخترش (ساناز) را به اورژانس رساند. کودک به علت خونریزی تب کرده بود و مدتی بعد در اثر جراحات داخلی وارد شده بر او مرد. به گزارش پزشکی قانونی علت مرگ خونریزی داخلی بر اثر ضرب و جرح اعلام شد. پس از تحقیقات در رابطه با قتل، مادر اعلام کرد که نمی‌داند که چه کسی کودک را آزار داده است و دختر پیش از مرگ با پدرش تنها بوده است. در ادامه تحقیقات پدر اعتراف کرد که گریه‌ کودک منجر به عصبانیت او شده و شروع به شکنجه جسمی ساناز کرده است، شکنجه‌ای که منجر به قتل او شده است.

هنوز رای دادگاه صادر نشده است اما پرونده برای رسیدگی به شعبه پنج دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شده است. ضمن این‌که مادر این کودک خردسال به عنوان شاکی پرونده تقاضای اشد مجازات برای پدر را داشته است.

قتل عمد دختران توسط پدران و بعضا براردان یا سایر مردهای خانواده در ایران در چند سال گذشته واکنش‌های گسترده‌ای را دربر داشته است. در یکی از معروف‌ترین پرونده‌های زن‌کشی سال گذشته، یعنی پرونده «قتل رومینا» پدر که طبق رای دادگاه قاتل شناخته شده بود. تنها به ۹ سال حبس محکوم شد. این در حالی است که لایحه حمایت از کودکان و نوجوان‌ها پس از ده سال معطلی در حالی به تصویب رسید که بسیاری معتقدند دخل و تصرف بسیار در طرح پیشنهادی نتیجتا ناکارآمدی این لایحه در جلوگیری از بروز خشونت‌هایی همچون آزاری که منجر به قتل این کودک ۱۷ ماهه شده است را در پی داشته. چرا که اگر مجازات‌ سنگین‌تری برای والدین که کودکان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، تصویب می‌شد، میزان پیش‌گیری از این جرایم نیز افزایش می‌یافت.

همچنین بخوانید:  فروش کودکان در مناطق حاشیه‌ای تهران رویه‌ای عادی شده
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗