skip to Main Content
هم پشت‌مان خالی‌ست هم دستان‌مان
زمین عمومی کیوسک

بیانیه جمعی از محیط‌بانان

هم پشت‌مان خالی‌ست هم دستان‌مان

جمعی از محیط‌بانان کشور در بیانیه‌ای ضمن اعتراض به کشته‌شدن مهدی مجلل و‌ میکاییل هاشمی که چند روز پیش در حین‌ ماموریت در منطقه حفاظت‌شده‌ای در زنجان به گلوله شکارچیان غیرمجاز کشته شدند، خواستار تغییر قوانین حمایتی و برخورد با شکارچیان شدند.

محیط‌بانان در بخشی از این بیانیه گفته‌اند «سال‌هاست سپر تیرهای متخلفین قسی‌القلب برخی شکارچیان غیرمجاز شده‌ایم، کوه، جنگل، تالاب و بیابان بارها شاهد اشک‌های ما درسوگ فراق هم‌رزمان مظلوم‌مان بوده‌اند. ما‌ برای حفاظت هم پشت‌مان خالی‌ست هم دستان‌مان.»
آنها در ادامه خواهان حمایت‌ همه‌جانبه سه قوه و «تسریع در روند قوانین حمایتی و تغییر در قوانین و‌ مجازات‌های شکارچیان غیرمجاز» شدند.

در این بیانیه محیط‌بانان برخی تغییرات لازم برای حفاظت از محیط زیست را ذکر کردند؛ شامل «تغییر قوانین در حمایت محیط‌بانان»، لحاظ شدن «بودجه اختصاصی برای یگان حفاظت محیط‌زیست»، اصلاح «قانون به‌کارگیری سلاح»، جذب و استخدام و به کارگیری تعداد کافی محیط‌بان در مناطق، به کارگیری «تجهیزات مدرن در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی» و گفته‌اند در صورتی که چنین تغییراتی اجرایی نشود شاهد کشته‌شدن محیط‌بانان بیشتر و از دست‌رفتن حیات وحش کشور خواهیم بود.

محیط‌بانان در کشور سال‌هاست نسبت به عدم حمایت کافی در برابر شکارچیان معترض‌اند و هرساله تعداد زیادی از آنها زحمی و کشته می‌شوند.

همچنین بخوانید:  تنها پنج درصد از فاضلاب کشور تصفیه می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗