skip to Main Content
برابری سطح دستمزد زنان با مردان در ایران ۲۵۷ سال زمان می‌برد
جامعه کیوسک

برابری سطح دستمزد زنان با مردان در ایران ۲۵۷ سال زمان می‌برد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در شهرداری تهران تا چه حد به شعار اعطای ۳۰ درصدی از پست‌های مدیریتی به زنان وفا کردیم؟ ۷۲۰ زن در شهرداری تهران پست مدیریتی دارند اما همه در سطوح پایین و میانی. در حالی که آرمان ما کلان‌تر بوده و است.

به گفته زهرا نژاد بهرام «دردآور است که بگویم سهم زنان از بازار کار ایران حدود ۱۶ درصد است و ۲۵۷ سال نیاز داریم تا سطح دستمزد زنان با مردان برابری کند. دردآور است که به رغم به دست داشتن بیش از ۵۰ درصد از کرسی‌های دانشگاهی برای زنان تنها حدود ۳۰ در صد از آنان هیئت علمی هستند، دردناک است که از میان این همه مرکز آموزش عالی تنها یک مرکز با مدیریت زنان اداره می‌شود آنهم به دلیل آنکه دخترانه است.»

او با ابراز نگرانی از سهم اندک زنان در رده‌های مدیریتی کشور گفت: نگران کننده است که سهم مدیریتی کشور کمتر از ۵ درصد است. گره کار کجاست. مگر نه این است که بیش از ۸۵ درصد زنان ایران باسواد هستند پس چرا بیش از دومیلیون زن سرپرست خانوار ثبت شده در مشاغل پایین دستی به دنبال کار هستند؟

زهرا نژاد بهرام با انتقاد نسبت به دستورالعمل‌های مربوط به تکریم زنان گفت: دستورالعمل‌ها همه در جهت حفاظت است آنهم از نوع حمایت. آنهم در جدا سازی. آنهم در ندیدن استعدادها. آنهم‌ عدم باور به نقش یگانه زن در تربیت جامعه آنهم درعدم باور به ضرورت استقلال زنان برای به دوش کشیدن بار تربیتی جامعه. واقعیت این است که رفع شکاف جنسیتی نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی تمام‌قد تمامی ارکان جامعه است. تمامی نهادها و مجموعه‌ها همچون جزئی از یک پازل کلان می‌بایست، رفع شکاف جنسیتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

همچنین بخوانید:  سلحشوری: «به جز اقلیتی برخوردار از تبعیض و امتیاز، بقیه مردم را رها کرده‌ایم.»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗