skip to Main Content
اعتراض شهروندان آرژانتین به دسترسی نابرابر به واکسن کرونا
جامعه کیوسک

اعتراض شهروندان آرژانتین به دسترسی نابرابر به واکسن کرونا

صدها شهروند آرژانتینی در اعتراض به توزیع نابرابر واکسن کیسه‌هایی شبیه جسدهای آماده تشیع را از نرده‌های خانه دولت بوینس آیرس آویزان کردند. این کیسه‌ها نماد افرادیست که در انتظار برای واکسینه‌شدن جان‌ خود را از دست می‌دهند.

معترضان معتقدند که توزیع واکسن در آرژانتین به صورت عادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد و تمرکز واکسیناسیون دور اول بر خانواده و متحدان رئیس‌جمهور بوده است. روی بعضی از این‌ کیسه‌ها نام بعضی از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور نوشته شده است، به این معنی که این افراد مسئول مرگ کسانی هستند که می‌بایست در خط مقدم دریافت واکسن می‌بودند.

نزدیک به یک هفته پیش رئیس‌جمهور آلبرتو فرناندز، وزیر بهداشت دولت را اخراج کرد چرا که معلوم شد، افراد خانواده و نزدیکان وزیر، خارج از نوبت واکیسنه شده بودند. گفته می‌شود که وزیر بهداشت اسبق آرژانتین نزدیک به ۳ هزار دوز واکسن را برای استفاده شخصی خودش برداشته بوده. رسانه‌ها و معترضین به این شکل از برای بهره‌برداری شخصی اصطلاح واکسنی VIP اطلاق کرده‌اند.

در دیگر کشورهای لاتین آمریکایی‌ مانند پرو هم از این رسوایی‌ها مشاهده شده بود. در برزیل، به واسطه همین واکسیناسیون‌های خارج از نوبت، دوز کافی برای واکسیناسیون سالمندان و افراد حساس باقی نماند.

همچنین بخوانید:  نواختن سرنا از سر گشاد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗