skip to Main Content
ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش
Tehran, IRAN - April 20: Women's national team Ski coach Samira Zargari trains at home during Covid-19 Corona virus lockdown on April 20, 2020 in Tehran, Iran. (Photo by Amin Mohammad Jamali/Getty Images).
جامعه کیوسک

ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی زنان توسط شوهرش

سمیرا زرگری سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده است؛ تیم ملی اسکی زنان ایران بامداد امروز برای حضور در رقابت‌های جهانی، تهران را به مقصد ایتالیا ترک کرد اما باید بدون حضور سرمربی به مصاف رقبای خود برود.

پیگیری‌های «شرق» نشان می‌دهد که ماجرای ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان نیز مثل موارد قبلی به اختلاف‌های خانوادگی برمی‌گردد؛ یک منبع آگاه در فدراسیون اسکی به «شرق» گفته «مسئولان فدراسیون نهایت تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند خانم زرگری را با تیم به ایتالیا اعزام کنند، ولی متأسفانه این امر محقق نشد. ما حتی با ایتالیا هماهنگ کرده بودیم که اگر تا لحظه آخر هم خانم زرگری توانستند اجازه خروج از کشور را بگیرند، بلافاصله برای ایشان ویزا بگیریم».

ممنوع‌الخروجی ورزشکاران زن توسط شوهرانشان پیش از این اتفاق افتاده است؛ از جمله در سال ۲۰۱۵ نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان توسط مهدی توتونچی، مجری برنامه شب‌های فوتبالی در شبکه ورزش، ممنوع‌الخروج شد و نتوانست در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند.

زهرا نعمتی کماندار تیم ملی زنان ایران و قهرمان دو دوره بازی‌های پارالمپیک نیز توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده بود؛ رهام شهابی‌پور، همسر زهرا نعمتی که مربی این کماندار بود، در‌این‌باره گفته بود «بعد از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، زهرا نعمتی بنا بر دلایلی منزل را ترک کرد و با وجود اینکه چندین‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم، از زندگی با من امتناع کرد و حتی درخواست طلاق داد. پس از این اتفاق، او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی‌ای شرکت کند».

همچنین بخوانید:  تجمع مردهای معترض به حضور زنان در زورخانه

اجازه خروج زن تا قبل از ازدواج توسط پدر یا جد پدری و بعد از ازدواج به دست همسرش سپرده شده است؛ در نظام فقهی، حق اذن خروج زن از حقوق مسلم مرد یا همسرش است که همه فقها د‌‌ر آن اشتراک نظر د‌‌ارند‌‌. بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه به صراحت صدور گذرنامه برای زنان شوهردار را به موافقت کتبی شوهر موکول می‌کند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗