skip to Main Content
حکمرانی شرکت‌های تکنولوژی در ایالت نوادا
کیوسک

حکمرانی شرکت‌های تکنولوژی در ایالت نوادا

قانون جدیدی در ایالت نوادای آمریکا به شرکت‌های فناوری اجازه تشکیل دولت می‌دهد.

برنامه‌ریزی قانون جدیدی برای ایجاد مناطق تجاری در ایالت نوادا در آمریکا به شرکت های فناوری اجازه می دهد تا دولت‌های مستقل محلی تشکیل دهند. شرکت‌هایی که دارای زمین‌های وسیع هستند در این مناطق نوآوری امکان تشکیل دولت‌هایی را دارند که مانند بخش‌های ایالتی توانایی وضع مالیات، تشکیل مدارس و دادگاه‌ها و ارائه خدمات دولتی دارند.

این برنامه که ماه گذشته ارائه شده می‌تواند به جذب کسب و کارهایی با فناوری‌های پیشتاز کمک کند و از تخفیف‌های مالیاتی یا بسته‌های تشویقی که به جذب شرکت‌هایی مانند تسلا کمک کرد، استفاده نکند. پس از تصویب این قانون، شرکت مسئولیت محدود بلاک چینز به عنوان شرکت توسعه‌دهنده شهر هوشمند در شرق شهر رینو معرفی شده است.

در پیش نویس این طرح الگوی سنتی دولت محلی به تنهایی ناکافی برشمرده شده است تا منابعی را  فراهم کند که نوادا را به عنوان پیشرو در جذب و نگهداری مشاغل و تقویت توسعه اقتصادی در فناوری‌ها و صنایع نوظهور معرفی کند. این مناطق نوآوری در ابتدا تحت نظارت بخش‌های ایالتی موقعیت مکانی خود فعالیت می‌کنند‌، اما در نهایت وظایف بخش را بر عهده گرفته و به ارگان‌های مستقل دولتی تبدیل می‌شوند.

امروزه در بالاترین سطوح دولت برای توجیه دستورها و بدون مسئولیت‌پذیری، شواهد و داده‌های کمی دستکاری یا تولید می‌شوند. این موارد نه تنها سیاست معمول بلکه اصول بنیادی دموکراتیک را نیز بهم می‌زنند. بیشتر فعالیت‌ها در حوزه فناوری شهری نیز این توانایی را دارند که درست طبق این شیوه جدید حکمرانی نقش بازی کنند. این یک حقیقت بدیهی به نظر می‌رسد، اما می‌توان آن را با صدای بلند و واضح بیان کرد: هوش شهری چیزی فراتر از پردازش اطلاعات است.

 

همچنین بخوانید:  توانمندسازی زنان از طریق مشارکت در برنامه‌ریزی‌شهری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗